• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223376
+
-

کمتر برق مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

برای تابستان امسال 47میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. این جایزه‌ها اضافه بر پاداشی است که روی قبض‌ها اعمال می‌شود. به گزارش همشهری تازه‌ترین تدبیر شرکت توانیر و وزارت نیرو برای تشویق مردم به صرفه‌جویی برق در روزهای گرم امسال شامل خودرو هم می‌شود و به‌گفته مصطفی رجبی‌مشهدی با قرعه‌کشی به برندگان اختصاص می‌یابد. به گزارش همشهری، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان‌شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود.
او تأکید کرد: برای تابستان امسال 47میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. سیاست وزارت نیرو در 2سال گذشته با دادن مشوق‌های نقدی باعث شده است کشور با خاموشی گسترده در فصل تابستان مواجه نشود؛ این در حالی است که تعرفه برق در سال1403 تغییر نکرده و به‌نظر می‌رسد این وزارتخانه مصمم است امسال هم تابستان بدون خاموشی را تجربه کند. رجبی‌مشهدی می‌گوید: کسانی که بیش از 2.5برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5برابر الگو، 2700تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.
وی می‌افزاید: این مشترکان که حدود یک‌میلیون مشترکند، تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند و درصورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته برای هر کیلووات صرفه‌جویی در مصرف برق مشترکان خانگی ٢هزار تومان پاداش تعیین شده است که مشترکان می‌توانند ضمن برخورداری از این پاداش نقدی که در قبوض برق آنها لحاظ می‌شود، در قرعه‌کشی اهدای جوایز ارزنده‌ای که از آنها یاد شد نیز شرکت کنند.
رجبی‌مشهدی اولویت شرکت توانیر در سال‌جاری به‌ویژه در فصل گرم سال را مدیریت مصرف در اوج بار اعلام کرد و یادآور شد: برای گذر از پیک تابستان1403 درمجموع 180اقدام در 6محور تدوین شده است؛ چراکه تابستان امسال براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی 2 تا 3درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود و دراین‌صورت تأثیر گرمای هوا را بر رشد مصرف برق خواهیم داشت.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید