• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223371
+
-

بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا برای تحریم ایران

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت در شرایطی که بحث برسر افزایش تحریم‌های نفتی ایران افزایش یافته، بازار نفت اعتنایی به این موضوع ندارد و قیمت ها در حال کاهش است. آمار‌ها نیز نشان می‌دهد که ظرف چند روز گذشته شیب نزولی قیمت نفت بیشتر شده و با افت محسوسی به 86دلار رسیده است.
به گزارش همشهری، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.
بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمار‌ها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز 86دلار رسیده است. سایر خبر‌ها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارز‌های دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.
آمار‌های موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی 3ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است، درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید