• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223343
+
-

دومین جلسه محاکمه خواننده جنجالی برگزار شد

ابراز پشیمانی تتلو در دادگاه

گزارش
ابراز پشیمانی تتلو در دادگاه

محمد جعفری- روزنامه‌نگار

رسیدگی قضایی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، خواننده جنجالی همچنان ادامه دارد و او در دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه انقلاب با پذیرش اتهاماتش نسبت به آنها ابراز ندامت کرد و گفت اشتباه کرده است.
به گزارش همشهری، امیرحسین مقصودلو، خواننده‌ای که اغلب او را به نام تتلو می‌شناسند و در سال‌های اخیر حواشی زیادی   به همراه داشته مدت‌ها بود که از کشور مهاجرت کرده و در ترکیه زندگی‌ می‌کرد. همه او را به اظهارنظرهای جنجالی و تند در شبکه‌های اجتماعی، تتوهایش، ترانه‌های خارج از عرف و بالاخره با فساد و فحشا می‌شناسند. حواشی تتلو برای مدتی فروکش کرده بود و خبری از جنجال‌های معمول او نبود تا اینکه آذرماه سال 1402او اعلام کرد قصد دارد به ایران برگردد. آن زمان خیلی‌ها تصور کردند که این اظهارنظر هم برای جلب توجه است، اما چند روز بعد او در کمال ناباوری بازداشت و در مرز بازرگان به پلیس ایران تحویل داده شد. هیچ‌کس باور نمی‌کرد خواننده جنجالی به ایران منتقل شده و معلوم نبود که چه سرنوشتی در انتظارش است.
با گذشت مدتی از بازداشت تتلو مسعود ستایشی، سخنگوی وقت قوه قضاییه اعلام کرد که او پرونده‌های متعددی دارد که در حال رسیدگی است. درحالی‌که به‌طور شفاف درباره تتلو و اتهاماتش اطلاع‌رسانی نمی‌شد در شبکه‌های اجتماعی شایعه شد که اتهام او افساد فی‌الارض و حکمش اعدام است. قرار نبود شایعه‌ها درباره خواننده جنجالی پایان یابد و هر روز شایعه تازه‌ای درباره او شنیده می‌شد تا اینکه اواسط اسفندماه سال گذشته سرانجام نخستین جلسه محاکمه او در دادگاه انقلاب برگزار شد و رسانه‌ها تصاویر تازه‌ای از تتلو را با لباس متهم در برابر قاضی دیدند؛ عکس‌هایی که بیش از همه‌‌چیز در آنها تتوهای تتلو و پیرسینگ‌های او جلب توجه می‌کرد و البته مادر و خواهر او که در دادگاه حاضر بودند. در این جلسه کیفرخواست پرونده قرائت و ادامه رسیدگی به بعد موکول شد.

اتهامات تتلو چیست؟
صبح دیروز تتلو برای دومین مرتبه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران منتقل و در شعبه 26توسط قاضی افشاری محاکمه شد. در این جلسه که نماینده دادستان، وکیل متهم و خانواده او حضور داشتند قاضی افشاری به تفهیم اتهام به متهم پرداخت و از او خواست به دفاع از خودش بپردازد. براساس کیفرخواست اتهامات او به این شرح است: تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلیغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط‌بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌ به ارتکاب جرائم منافی عفت، مصرف مواد‌مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران و فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام.

مکث
دفاعیات خواننده جنجالی

در بخشی از جلسه  محاکمه تتلو، متهم در جایگاه ایستاد و به سؤالات قاضی پاسخ داد.

قاضی: قبول دارید رفتار‌هایی داشتید که خلاف ادب و‌شان انسانی بوده است؟
تتلو: بله در خیلی موارد اینطور بوده است.
قاضی: درباره اتهام تبلیغ قمار و شرط‌بندی چه توضیحی دارید؟
تتلو: من صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط‌بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغ آنها را می‌کردم. در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند.
قاضی: درباره اقداماتی که در فضای مجازی در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ انجام دادید، توضیح دهید.
تتلو: در آن بازه یکی از بازیگران زن کشور که اکنون ساکن ترکیه است من را تحریک کرد تا آهنگی درست کنم. البته بعدها متوجه اشتباهم شدم و این آهنگ را پاک کردم.
در بخش دیگری از جلسه دادگاه به اقدامات متهم در تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیراخلاقی پرداخته شد. متهم در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
پس از پایان دفاعیات متهم، قاضی افشاری گفت  در جلسه بعدی متهم اگر مطالب دیگری داشت، بیان کند. همچنین نماینده دادستان موارد خود را شرح دهد. براساس این گزارش، ادامه رسیدگی به این پرونده به وقت دیگری موکول شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید