• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223077
+
-

بازی موبایلی و فیلم شهید‌طهرانی مقدم در راه است

علی طهرانی‌مقدم از اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در حوزه شهدای موشکی ایران می‌گوید

بازی موبایلی و فیلم شهید‌طهرانی مقدم در راه است

به فرموده مقام معظم رهبری امروز فضیلت زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. برای زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهید طهرانی‌مقدم و همکارانش که در حادثه انفجار و خرابکاری اسرائیل در زاغه مهمات در پادگان ملارد به شهادت رسیدند، اقداماتی صورت گرفته که مهم‌ترین آنها تاسیس مؤسسه فرهنگی شهدای غدیر ولایت است. علی طهرانی‌مقدم از اعضای اصلی این مؤسسه و برادرزاده پدر موشکی ایران ‌ توضیحات بیشتری را درباره فعالیت‌های فرهنگی در راستای زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا بیان می‌کند.

این مؤسسه راسا اقدام به تحقیق، تالیف و انتشار محتوا به‌صورت کتاب یا مطالب متناسب با فضای مجازی کرده است. اطلاعاتی که این مؤسسه کسب کرده در تالیف کتاب‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته و همگی مصاحبه‌محور و مستند هستند. در همین زمینه کتابی با عنوان «مرد ابدی» به قلم خانم معصومه سپهری آماده شده است. پژوهش و تالیف این کتاب حدود 12سال به طول انجامید و ان‌شاء الله در چهلمین سالگرد تاسیس یگان موشکی سپاه به همت شهید طهرانی مقدم که همزمان با سیزدهمین سالگرد شهادت ایشان در آبان‌ماه سال‌جاری است در 4جلد و حدود 2هزار صفحه رونمایی خواهد شد. این کتاب یک منبع بسیار عمیق برای تولید هر اثر اعم از فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن و... است. از قبل تولد شهید تا پس از شهادت و معرفی دستاوردهای ایشان را روایت کرده است. این کتاب با حمایت نیروی هوافضای سپاه پاسداران و شخص سردار حاجی‌زاده و سردار حمید مقدم‌فر و مؤسسه شهدای غدیر تدوین شده است. برای نخستین بار در اینجا مطرح می‌کنم که ما از 2سال پیش پروژه بزرگ و 3گانه‌ای تحت عنوان «سریال انیمیشن»، «سینمایی انیمیشن» و «بازی راهبردی و موبایلی مبتنی بر انیمیشن» با موضوع شهید طهرانی‌مقدم را در دستور کار قرار دادیم. پژوهش‌های فناوری در این زمینه انجام شده، کارفرما مؤسسه شهدای غدیر و تهیه‌کننده گروه شتاب‌دهنده رضوان هستند که پروژه شهید ابراهیم هادی را برای صدا و سیما آماده کرده بودند. همچنین چندی پیش کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید طهرانی‌مقدم را در بخش‌های دانشگاهی، تخصصی برگزار کردیم که در قالب‌های مختلف ازجمله مقاله، کتاب، مقالات علمی- پژوهشی و همچنین کتاب کودک برگزار شد. قرار شد به دستور وزیر آموزش و پرورش سازمان‌های مختلف ازجمله کانون و پرورش فکری برای قهرمانان ایران محصولاتی را تهیه کنند. یکی از ویژگی‌های متمایز‌کننده شهید از شهدای والاقدر کشورمان این است که نام ایشان با یک فناوری عجین شده است و یک مزیت مطلق را برای ایشان به‌وجود آورده است. حالا وقتی این فناوری موشکی بسیار جذاب، مقتدرانه و بازدارنده در بازی‌های راهبردی یا موبایلی یا در انیمیشن‌ها منعکس شود برای فرزندان میهن بسیار غرور‌آفرین است و جذابیت‌های خاصی دارد.

به یاد شهدای اقتدار
چند دسته از شهدای جمهوری اسلامی ایران معروف به شهدای غدیر هستند. درود می‌فرستیم بر تمامی شهدای غدیر و یادی می‌کنیم از چند تن از این شهدای سربلند و سرافراز. در آبان سال1390، سردار حسن تهرانی مقدم، رئیس‌سازمان خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پدر صنعت موشکی ایران به ‌همراه تعدادی از پاسداران در پادگان شهید مدرس در ملارد بر اثر انفجار زاغه مهمات به شهادت رسیدند. این شهدا هرکدام سابقه درخشانی در پیشرفت‌های درخشان موشکی کشور داشتند. این شهدا به «شهدای غدیر» و «شهدای اقتدار» معروف هستند زیرا در آستانه عید غدیر خم و در راستای خودکفایی موشکی ایران به شهادت رسیدند. علی طهرانی‌مقدم، برادرزاده شهید درخصوص زنده نگه‌داشتن یاد این شهدا می‌گوید: «طبق اساسنامه این مؤسسه تمامی فعالیت‌های پژوهشی ما متمرکز بر شهید طهرانی‌مقدم و شهدای حادثه ملارد است که حدود 39شهید بودند. برنامه‌های فرهنگی و هنری رسانه‌ای و تولیدات مختلف را هم برنامه‌ریزی کردیم و از آن حمایت می‌کنیم. تاکنون کتاب‌های مختلفی با محوریت شهید طهرانی مقدم منتشر شده که از میان آن‌ می‌توان به کتاب‌های «پاییز 63»، «مردی با آرزوهای دوربرد»، «با دستان خالی» و «خط مقدم» اشاره کرد. همچنین این مؤسسه اقدام به تولید و انتشار 9شماره نشریه اختصاصی کرده است. برای نخستین بار در یک رسانه اعلام می‌کنم که 17مرداد‌ماه سال1397 حضرت آقا به منزل مادر شهیدان علی و حسن طهرانی مقدم تشریف آوردند و ما هم از فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی هنری شهدای غدیر خدمت ایشان توضیح دادیم. همان جا نشریه ما را تورق کرده و تشویق نموده و رهنمود دادند.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید