• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223059
+
-

همگام با نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب ظرفیتی برای ایجاد نشاط اجتماعی
سیداحمد‌ علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته گردشگری این شورا، درباره برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «رویدادی مثل نمایشگاه کتاب می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر ایجاد کند. فرصت‌هایی که به‌واسطه برپایی نمایشگاه تهران به‌وجود می‌آیند، حتما باید مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گیرند و آنها نهایت استفاده از این رویداد را داشته باشند.» به‌گفته وی، نمایشگاه کتاب به نوبه ‌خود گردشگری را رونق می‌بخشد.

رصد وضعیت کتابخوانی کشور در نمایشگاه کتاب
 حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  داشتن برنامه‌های فرهنگی، مروج کتابخوانی در ایام برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید؛ یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون، حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

برنامه‌های نمایشگاه کتاب  در شبکه‌های رادیویی
علی بخشی‌زاده، معاون صدا، درباره برنامه‌های این معاونت در ایام برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حضور شبکه‌های رادیویی در نمایشگاه کتاب و پوشش آن برای مخاطبان، زمینه های مفیدی برای استفاده از تجربیات مختلف و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دریچه برنامه‌های رادیویی است. تلاش می‌کنیم امسال از حداکثر ظرفیت رسانه در معرفی کتاب در فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب، معرفی اندیشمندان، نخبگان و نویسندگان بهره‌مند شویم؛ بنابراین برنامه‌های متنوعی از سوی شبکه‌های رادیویی طراحی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید