• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222837
+
-

همگام با نمایشگاه کتاب

توسعه دیپلماسی فرهنگی با نمایشگاه کتاب
امیرحسین بانکی‌پور فرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره نقش و جایگاه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: نمایشگاه کتاب تهران نوعی جمع‌بندی از کل فضاهای فرهنگی کشور در بازه زمانی یک سال گذشته محسوب می‌شود که به‌صورت یکجا می‌توان تأثیر آن را بر دیگر شئون مشاهده کرد. در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز که کتاب‌هایی از ناشران دیگر کشورها عرضه می‌شود، زمینه برای دیپلماسی فرهنگی فراهم است و می‌تواند مزیت اصلی کشور ما در جهان اسلام و کل دنیا باشد. از این نظر کمتر به این کارکرد نمایشگاه توجه شده است.

حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
حسین ریگی، کارگردان سینما که با فیلم «میرو» در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، با اشاره به رویداد فرهنگی بزرگ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: وقتی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد می‌شویم، متوجه
جنب و جوش کسانی خواهیم شد که کتاب و مطالعه در زندگی‌شان تأثیر گذاشته است. آنها حامل انرژی مثبت هستند و فکر می‌کنم این حس خوب همچنان در نمایشگاه جاری است.

فراخوان مشارکت مردمی در تولیدات رسانه‌ای
کمیته روابط‌عمومی نمایشگاه درنظر دارد از شهروند– خبرنگارانی که در صفحات یا کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی درباره این دوره از نمایشگاه کتاب تولید محتوا می‌کنند یا به بازنشر اخبار ستاد خبری نمایشگاه می‌پردازند تقدیر کند. آن دسته از شهروند- خبرنگارانی که علاقه‌ دارند در فاصله بین اول اردیبهشت تا 5خرداد ۱۴۰۳ اخبار یا محتوایی مرتبط با روند آماده‌سازی نمایشگاه را‌ تا روزهای برپایی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر کنند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب
مریم‌سادات ظهوریان، عضو شورای سیاستگذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره تغییرات پیش روی نمایشگاه سی‌وپنجم گفت: فضاهای نمایشگاهی با توجه به تکمیل‌تر شدن فضای مصلای امام خمینی(ره)، امسال وسیع‌تر است و فضای بهتر و بیشتری در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته است. با تکمیل فضاهای مصلای امام‌خمینی(ره) حتی بخش‌هایی که در دوره‌های قبل در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود به نحو کامل‌تری در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید