• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222634
+
-

ارزش نمایشگاه شهر آفتاب به 60 هزارمیلیارد رسید

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، در نشستی خبری، اقدامات این مجموعه برای سال‌جاری را تشریح کرد

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهر آفتاب، یکی از اهداف جدی مدیریت شهری به‌حساب می‌آید تا بتواند برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها را مجاب کند که این محل را برای اجرای فعالیت‌های نمایشگاهی خود انتخاب کنند؛ چرا که این اقدام سبب کاهش ترافیک درون شهر خواهد شد. براین اساس تلاش‌های شورای شهر و شهرداری در این زمینه توانسته تا حدودی در کوچ نمایشگاه‌های پرمخاطب از سئول به حاشیه حریم جنوبی تهران موفق باشد.
روز گذشته مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در یک نشست‌خبری از برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سال جدید در شهر آفتاب خبر داد.

افزایش ارزش مجموعه شهرآفتاب
در ابتدا عباس تقدسی‌نژاد گفت: توسعه متوازن تهران یکی از مهم‌ترین شعارهای شهرداری تهران است. شهر آفتاب امروز در راستای این هدف حرکت می‌کند؛ هرچند که هنوز جای کار دارد، اما تاکنون نشان دادیم که می‌توانیم ارزش مجموعه ورشکسته۱۰هزار میلیارد تومانی را به ۶۰هزار میلیارد تومان برسانیم و در صنعت نمایشگاه شناخته شویم.

نگاه مثبت وزیر صمت به شهرآفتاب
او با اشاره به اینکه امروزه شهر آفتاب به‌عنوان سایت مقتدر، صاحب سبک و قابل توسعه در این صنعت شناخته می‌شود، اظهار کرد: نقطه اوج نمایشگاه شهر آفتاب زمانی است که وزیر صمت در نمایشگاه شهر آفتاب حضور یافت و شخصا پروانه بهره‌برداری درجه الف صنعت نمایشگاهی کشور را به شهر آفتاب تقدیم کرد.

برنامه‌های شهرآفتاب برای سال‌های 1403 و 1404
مدیرعامل شهر آفتاب با تأکید بر اینکه در سال۱۴۰۱ نمایشگاه شهر آفتاب را به‌ خود شهرداری شناساندیم و در سال۱۴۰۲ در صنعت نمایشگاهی مورد قبول واقع شدیم، گفت: بنا بر این است که در سال۱۴۰۳ سایت نمایشگاهی شهر آفتاب را به سطح ملی برسانیم و در سال۱۴۰۴ به سطح بین‌المللی ورود خواهیم کرد.

پلمیر، نخستین نمایشگاه سال1403
تقدسی‌نژاد در رابطه با برگزاری نمایشگاه پلیمر در این محل، بیان کرد: نخستین نمایشگاه شهر آفتاب در سال۱۴۰۳ نمایشگاه پلیمر خواهد بود. طبق آمار، کشور ما در دنیا در صنعت پلیمر با تولید ۸میلیون تن در سال یازدهمین کشور جهان است و تنها ۲درصد تولید کل دنیا را به‌ خود اختصاص داده است.

نمایشگاه‌ها باید مشکلات صنعت را حل کنند
او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شعاری را با عنوان «نمایشگاه حل یک مسئله است» مطرح کردیم، افزود: نمایشگاه‌های متعددی در کشور برگزار می‌شود اما صرفا تکرار نمایشگاه‌هایی است که در مکان‌های مختلف برگزار می‌شوند. هر نمایشگاه باید بتواند موضوعی را از صنعت حل کند.

برقراری رابطه میان صنعت و مشتری از طریق نمایشگاه
مدیرعامل شهر آفتاب گفت: هر نمایشگاه مکلف است صنعت را با مشتری‌ها و مصرف‌کننده‌های بزرگ تهران ارتباط دهد. نمایشگاه‌هایی از این دست می‌توانند با آوردن هیأت‌های تجاری خارجی و مصرف‌کنندگان بزرگ صنعت پلیمر بازارسازی و مسیرهای جدیدی را برای سودآوری بیشتر شرکت‌ها ایجادکنند.

سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجتمع‌های تجاری و هتل
تقدسی‌نژاد با بیان اینکه امید داریم که امسال موضوع توسعه سالن‌ها را پیش ببریم، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری را برای مجتمع‌های تجاری و هتل‌ها در نظر گرفته‌ایم که جزو بسته‌های سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری است. برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این راستا باید فراخوان گذاشته و مراحل آن طی شود.

تغییرات در طرح جامع اولیه شهرآفتاب
او با اشاره به اینکه در طرح جامع اولیه نمایشگاه شهر آفتاب تغییراتی ایجاد شده است که با مصوبه شورا می‌تواند اجرایی شود، تصریح کرد: به‌عنوان مثال، نمایشگاه دائمی در طرح اولیه نبوده و به‌عنوان موضوع جدید در حال اضافه شدن است تا مکمل نمایشگاه‌ها باشد.

برگزاری 50نمایشگاه در سال‌جاری
مدیرعامل شهر آفتاب با اشاره به اینکه تعداد نمایشگاه‌ها در سال‌جاری نزدیک به ۵۰نمایشگاه است، بیان کرد: نمایشگاه خودرو، موتورسیکلت، نوشت‌افزار، نمایشگاه صنعت و... جزو نمایشگاه‌های بزرگ ماست. برای نمایشگاه ساختمان نیز با تدابیری، چند نمایشگاه متعدد در نظر گرفته شده است. این نمایشگاه برای اولین‌بار در سال گذشته وارد شهر آفتاب شد و سازه عظیمی در داخل سالن نمایشگاه ظرف ۴روز ایجاد شد که این امر منحصر به شهر آفتاب است و هیچ سایتی قابلیت اجرای آن را ندارد.
تقدسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در صنعت پلیمر تولیدمان در کشور به‌نحوی است که در خاورمیانه اول، در دنیا یازدهم و در حوزه علمی هجدهم هستیم. عقب‌ماندگی در حوزه علمی نشان می‌دهد فضای دانش‌بنیان‌ها از فضای تولید عقب‌تر است. از دانش‌بنیان‌ها انتظار می‌رود به ارزش‌آفرینی در این صنعت کمک کنند که خودشان را به تولید برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید