• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222406
+
-

عدد خبر/125 میلیون

125میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار گرفته است و به‌گفته عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از این میزان،  14میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی نیازمند اجرای طرح آبخوانداری است  و ‌ ۱۱۱میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی دارای فرسایش آبی نیز نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

40میز
در شاخه‌های مختلف گردشگری در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی تشکیل شده که شامل گردشگری خوراک و سلامت و ورزش و ... است اما یکی از آنها گردشگری مقاومت است و به‌گفته محمدرضا فکوری، دبیر گردشگری مقاومت در معاونت گردشگری، این میز قرار است عمق تاریخ مقاومت در حوزه ملی را نشان دهد و مفاهیم و گفتمان مقاومت را در بستر گردشگری انتقال دهد.

2موج
مهم سفر در ایران وجود دارد که در بهار و تابستان قرار دارند. در این دو موج سفر، جمعیت انبوهی از گردشگران در خانه‌مسافرها که هیچ آیین‌نامه‌ای نداشته‌اند اسکان می‌گیرند. حالا اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام کرده است که ثبت‌محور بودن خانه‌مسافرها تبعات ایمنی و بهداشتی و گران‌فروشی داشته و از این پس خانه‌مسافرها نیازمند گرفتن تأیید از معاونت گردشگری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید