• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222311
+
-

جزئیات 3مأموریت اصلی پلیس پایتخت در طرح نور

در نخستین روز مقابله با کشف حجاب چه گذشت؟

انتظامی
در نخستین روز مقابله با کشف حجاب چه گذشت؟

طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب از روز گذشته در قالب طرح «نور» در تهران آغاز شد و خبرهای رسیده از سایر استان‌ها نیز حاکی از اجرای این طرح و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است.
به گزارش همشهری، از هفته گذشته فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب خبر داده بود. در این اطلاعیه دختران و بانوان مخاطب قرار گرفته بودند و از آنها خواسته شده بود که حجاب و عفاف را رعایت کنند. دیروز، همزمان با آغاز این طرح در پایتخت، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران، جزئیات بیشتری از این طرح را بازگو کرد و گفت:‌ «طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب از شنبه آغاز شده است. این طرح با عنوان «طرح نور» در حوزه حجاب و عفاف که عمدتا مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب است، به اجرا درآمد و در همه معابر و اماکن عمومی اجرا می‌شود.»

اجرای طرح نور به‌خاطر مطالبه مردم
اما چطور شد که پلیس به فکر اجرای چنین طرحی افتاد؟ سردار محمدیان در این‌باره گفت: «دلیل اجرای این طرح «رعایت قانون» و «مطالبه مردم متدین» است. همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شده بود، پلیس تهران هم مانند سایر استان‌ها اقدامات خود را در مورد قانون‌شکنی در حوزه حجاب آغاز خواهد کرد که این موضوع هم قانونی است و هم درخواست مردم است.  به‌گفته رئیس پلیس پایتخت، در اجرای طرح نور، به افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکرده بودند به‌صورت ویژه در شهر تذکر داده می‌شود و اقدام قانونی در مورد آنان صورت می‌گیرد. او ادامه داد: «از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه مأموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا ان‌شاءالله نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضایی نباشد.»

3حوزه اصلی طرح نور
نخستین حوزه طرح نور در پایتخت پاساژها و اماکن تجاری است. این اماکن با توجه به جلسات قبلی پلیس با اصناف به طور گسترده زیر نظر و بازرسی پلیس قرار می گیرند. دومین حوزه معابرعمومی و خیابان‌هایی است که از قبل توسط پلیس شناسایی شده و سومین حوزه نیز خودروهاست. به این ترتیب پلیس با نظارت بیشتر و دقیق‌تر در این 3حوزه، به مبارزه با بدحجابی خواهد پرداخت. در همین حال سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا  درباره نحوه برخورد با مجرمان در این طرح گفته است: «ابتدا به این فرد تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضایی معرفی می‌شود تا به پرونده‌اش رسیدگی شود. در حوزه خودرو بار اول تذکر داده خواهد شد و درصورت تکرار به هر نحو ممکن خودرو توقیف سیستمی می‌شود و در مرحله بعد، توقیف در محل و سپس در مرحله آخر انتقال خودرو به پارکینگ صورت خواهد گرفت. صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می‌کنند حتما مورد توجه جدی قرار می‌گیرند و به آنها تذکر داده خواهد شد و درصورت تکرار اخطار پلمب دریافت می‌کنند و در نهایت پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد. این مورد شامل باغ‌ها،‌ تالارها، رستوران‌ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.»

ارشاد همسر و دختر فوتبالیست معروف
براساس اطلاعاتی که در اختیار همشهری قرار گرفت روز گذشته در نخستین روز از اجرای طرح نور در تهران، پلیس با همسر و دختر یکی از فوتبالیست‌های مشهور نیز برخورد کرد. این دو نفر که پوشششان برخلاف موازین شرعی و مغایر عفاف اجتماعی بود، در یکی از معابر شهر بازداشت شدند و بعد از انتقال به مقر پلیس با تعهد آزاد شدند. بر اساس این گزارش،  اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی همزمان با تهران در شهرهای دیگر نیز با قوت آغاز شده است، طوری که در کرمانشاه یک رستوران به‌علت رواج کشف حجاب و عدم‌ رعایت قوانین و شئونات اخلاقی و اسلامی با دستور مقام قضایی پلمب شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید