• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 فروردین 1403
کد مطلب : 221998
+
-

شور و شوق کارکنان شهرداری از پرداخت معوقات

ناصر امانی*

موضوع ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران را همه پیگیر بودیم و با برداشتن تبصره‌‌ای که در مجلس از تسری حقوق در لایحه بودجه‌۱۴۰۳ ممانعت می‌کرد، شهرداری تهران تصمیم گرفت این مصوبه را از امسال اجرا کند آن هم با پرداخت معوقات که شور و شوقی را در بدنه کارمندان رسمی و سازمان‌ آتش‌نشانی ایجاد کرده است.
جدا از پرداختی کارمندان، این کار تأثیر خوبی در احکام کارکنان شهرداری تهران دارد. فاصله زیادی در احکام حقوقی کارمندان شهر‌داری با سایر کارمندان دولت وجود دارد و هنگام بازنشستگی، حداقل‌ها را دریافت می‌کنند. وظیفه دارم وقتی یک کار امید‌بخش صورت می‌گیرد از آقای باقری، معاون منابع انسانی و جناب آقای فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران تشکر کنم.
در ادامه این را بگویم که مدتی پیش، درباره نحوه جابه‌جایی درختانی که در طرح‌های عمرانی قرار می‌گیرند، به شهرداری نامه زدم. وقتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، نمی‌شود به پیمانکار صددرصد اعتماد کرد. در منطقه۱۴ به‌دلیل پلی که قرار است مقابل اتوبان بسیج زده شود، تعدادی درخت جابه‌جا شده است. شهردار منطقه اعلام کرد که حوزه فنی و عمرانی با پیمانکار این کار را انجام داده است. بنا شد ما از جایی که این درختان برده شده‌اند، بازدید کنیم که آیا دوباره جان می‌گیرند یا نه. پروژه ضروری است؛ اما دوستان باید دقت کنند وقتی می‌خواهند چنین تصمیم بزرگی بگیرند، هم‌ اعضای کمیسیون ماده۷ و هم مدیران ارشد شهرداری در جریان قرار گیرند.
آیا مجموعه‌ای روی این موضوع نظارت می‌کند که اولا جانمایی درست باشد و ثانیا نحوه از جا درآوردن این درخت‌ها و بعد کاشتن در جای جدید سبب خشک‌شدن این تعداد درخت انبوه نشود؟ کمیسیون ماده۷ و شهرداری تهران فقط این کار را به پیمانکاران نسپارند تا درختانی که هزینه زیادی صرف نگهداشت‌شان شده‌اند، خشک شوند.

*عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر

این خبر را به اشتراک بگذارید