• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221637
+
-

مباحث جلسه بعدی شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای اعتلا و حفاظت بهینه محیط‌زیست کشور 3جلسه برگزار و ۱۳دستور کار مصوب و اجرایی شده است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نرجس شهمیری از آمادگی برای برگزاری چهارمین جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست در فصل بهار سال‌جاری، با ارائه 6دستور کار خبر داد و گفت: تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی 6منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خوداظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست ازجمله موارد مطروحه در جلسه آینده خواهد بود.
وی در تشریح فعالیت‌های دبیرخانه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست گفت: شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل حوزه محیط‌زیست نقش مهم و ارزنده‌ای را در تصمیم‌سازی و سیاستگذاری در این حوزه داراست. از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست 3جلسه با حضور رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جهت وظایف و اختیارات خود مطابق قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و قانون شکار و صید و همگام با سیاست‌های دولت مردمی داشته است که برگزاری این 3جلسه در طول این مدت نشان‌دهنده توجه ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به مسائل و مشکلات حوزه محیط‌زیست است.
رئیس دبیرخانه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست ۱۳دستور کار و مصوبات مهم و اثرگذار ازجمله تصویب و ابلاغ «دستورالعمل تعیین حدود و تشخیص حد تبدیل پسماندهای ویژه و عادی به یکدیگر»، «تصویب ضوابط مدیریت پسماندهای دریایی»، «ارتقای سطح حفاظتی ۱۳منطقه و اصلاح و بازنگری ۱۶منطقه برای استفاده در طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی از مناطق حفاظت‌شده» را در جهت اجرای مصوبات سفرهای استانی دور اول و دوم ریاست محترم جمهوری انجام داد. «بازنگری طرح‌های هادی روستایی مناطق چهارگانه جهت رفع مشکلات مردم در ۵۰روستا»، به‌روزرسانی تعرفه خدمات آزمایشگاهی که از سال ۱۳۹۷ مغفول ماند و ارائه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در قانون هوای پاک و آسیب‌شناسی عدم‌اجرای تکالیف ‌انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید