• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221531
+
-

آخرین بروزرسانی آمار سفر

تا روز 13فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ۳۷۰میلیون تردد در جاده‌های کشور توسط گردشگران نوروزی ثبت شد و پلیس راهور اعلام کرد که سفرها همچنان ادامه دارد و بخشی از مردم نیز نیمه دوم فروردین‌ماه را برای سفر انتخاب کرده‌اند.
سردار سیدکمال هادیان‌فر، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی اعلام کرد: بیش از ۳۷۰میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه۱۴۰۲ تا‌کنون در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن در محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است.
به‌گفته هادیان‌فر، بیش از ۶۰درصد سفرهای نوروزی بین استانی بود و آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از ۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده‌اند. هادیان‌فر گفت: ۹۹۴هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد نخستین مقصد بوده است. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: پس از اتوبوس بیشترین تمایل به استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از ۴میلیون ‌و۳۰۰هزار نفر از شناورها برای سفر یا به‌صورت تفریحی استفاده کرده‌اند. وی افزود: بیش از یک میلیون و۳۸۷هزار نشست و برخاست هوایی در ۵۶فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از ۳۸۰هزار مسافر نیز از فرودگاه امام خمینی‌(ره) جابه‌جا شدند. هادیان‌فر گفت: میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۲۷درصد افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید