• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221491
+
-

راهپیمایی روز قدس همایش بین‌المللی

راهپیمایی روز قدس همایش بین‌المللی

هدف مدیریت شهری (شورا و شهرداری) خدمت به شهر و شهروندان است. ازاین‌رو اعضای پارلمان شهری در راستای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی شهرداری در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و... مواردی را در قالب تذکر ارائه می‌دهند. البته در پارلمان شهری پیشنهادهایی هم داده می‌شود که قطعا می‌تواند زمینه‌ساز‌ ارائه خدمات مطلوب به مردم در شهر باشد. در جریان جلسه دیروز (سه‌شنبه، 14فروردین)، برخی اعضای شورای شهر تهران مواردی را مطرح کردند که اهم آنها اشاره به راهپیمایی روز قدس (جمعه، 17فروردین) و به‌عنوان یک همایش بین‌المللی بود؛ همایشی بین‌المللی که در تمام دنیا و به‌ویژه در کشورهای اسلامی رخ خواهد داد و پیش‌قراول این اقدام بزرگ، جمهوری اسلامی ایران است.

پاسخ به تجاوز اسرائیل
مهدی چمران، رئیس شورا: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه دچار نسل‌کشی شده است و تا‌کنون علاوه بر شهادت 11هزار کودک فلسطینی، بیش از 20هزار کودک یتیم شده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل علیه اقدامات و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی قطعنامه تصویب کرد اما اسرائیل به این قطعنامه دهن‌کجی کرد. چنین رژیم منحوسی با همین دهن‌کجی‌ها به قوانین بین‌المللی جرات کرده است به خاک ایران در سوریه حمله کند و تعدادی از نیروهای مستشاری ما را مورد هدف قرار دهد و به شهادت برساند. قطعا و حتما تجاوز اسرائیل به کنسولگری ما بی‌پاسخ نخواهد ماند و به‌زودی شاهد اقدامات بایسته‌ای از سوی مسئولان خواهیم بود.

درماندگی اسرائیل غاصب
پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا: شهادت سرداران پرافتخار قدس در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری ایران در دمشق را تبریک می‌گویم. واقعیت این است که اسرائیل غاصب، درمانده بوده و در حالی با حماس در جنگ است که وعده داده بود در 2 هفته مساله را حل‌وفصل می‌کند؛ اما حالا 7 ماه است که نتوانسته است کاری کند. امروز اقدام به نسل‌کشی و به‌هم‌ریختن تمام قواعد بین‌المللی می‌کند و متاسفانه چشم‌های به‌ظاهر کور مجامع بین‌المللی هم روی جنایات آنها بسته می‌شود؛ اما اسرائیل درمانده و مستاصل است. رژیم صهیونیستی با این انفعال و درماندگی در تلاش است که جبهه‌های جدیدی ایجاد کند تا شکستش در مقابل حماس قهرمان کمتر دیده شود. امیدواریم اسرائیل طعم تلخ انتقام جمهوری اسلامی را ببیند که حتما خواهد دید.
در ادامه ضرورت دارد از برگزاری مراسم افطاری ساده در بلوار کشاورز توسط شهرداری تهران تشکر کرد. این مراسم جلوه‌های زیبایی از بیانات رهبر انقلاب در رابطه با افطاری ساده و آسان بود که مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفت. قطعا مردم برای یک کاسه آش نیامدند؛ بلکه عطر معنوی که در این فضا پراکنده شده بود مورد توجه شهروندان قرار گرفت.
همچنین دو ویژه‌برنامه «محفل» و «زندگی پس از زندگی» روند جدیدی را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرد که نتیجه آن را در اجتماع صدهزار نفری مردم در ورزشگاه آزادی مشاهده کردیم. این یک اقدام بی‌بدیل و یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی بود که اجتماعی از جریان قرآنی را در ماه مبارک رمضان با زبان روزه ایجاد کرد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه روز قدس امسال با سال‌های پیش متفاوت است، تصریح کرد: از ملت عزیز و انقلابی‌مان برای حضور در این راهپیمایی دعوت می‌کنیم.

رژیم غاصب باید هزینه کارش را بدهد
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات، محیط‌زیست و سلامت شورا:
پس از حمله رژیم غاصب به کنسولگری ایران در سوریه، مردم به‌صورت خودجوش در میدان فلسطین تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مناسب به حملات از سوی وزارت امور خارجه، سپاه و مسئولان کشور شدند. شاید اگر روزی که سردار سلیمانی به شهادت رسید پاسخ مناسب‌تری داده می‌شد، امروز شاهد تهدید حمله از سوی رژیم صهیونیستی نبودیم و چنین جسارت‌هایی نمی‌کردند.
این رژیم غاصب به دنبال کشتن زنان و کودکان است و تا امروز بیش از ۳۰هزار زن و کودک را به خاک و خون کشیده است.
وزارت امور خارجه باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند. دولت‌های داعیه‌دار حقوق بشر، کدام‌یک با حمله به سفارتخانه‌ها و قتل‌عام کسانی که در این فضا حضور دارند، موافقند؟ این سکوت یک پیام روشن برای تمام کشورهاست.
این رژیم غاصب و جعلی باید هزینه کاری را که انجام داده است بدهد و این هزینه باید به اندازه‌ای سنگین باشد که اسرائیل فکر نکند می‌تواند بزند و برود و ماجرا تمام می‌شود. ما منتظر پاسخ دولتمردان هستیم و باید در زمان مناسب پاسخی مناسب و قاطع داده شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید