• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220579
+
-

جشنواره صبح جمعه خوزستان

نگاه
جشنواره صبح جمعه خوزستان

سپهر خلجی؛  رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

جمعه‌ای که گذشت جشنواره بزرگ افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی در استان خوزستان انجام شد با ظرفیت بالای اشتغال‌آفرینی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و اعتباری بالغ بر 60همت.
صبح جمعه هشتمین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان بود که نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در محاسبات کلان مدیریتی در دولت سیزدهم دارد. آیت‌الله رئیسی در هفتمین سفر خود به خوزستان به مردم استان گفت برای حل مشکلات شما اگر نیاز باشد 70 بار دیگر هم به خوزستان خواهم آمد.
در تابستان 1400 و قبل از آغاز به‌کار دولت مردمی، خوزستان با مشکلات مزمن آب و برق، فاضلاب و اشتغال مواجه بود. رهبر معظم انقلاب از کم‌توجهی دولت‌ها به مسئله خوزستان گلایه‌مند بودند. نخستین سفر رئیس‌جمهور در آغاز ریاست‌جمهوری یعنی در شهریور1400، خوزستان درنظر گرفته شد. آیت‌الله رئیسی در همان سفر به مردم وعده داد که به‌صورت جدی پیگیر مسائل خوزستان خواهم بود. چند روز بعد از این سفر، رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت فرمودند به وعده‌هایی که به مردم خوزستان در این سفر دادید عمل کنید. بحمدالله در این 2 سال در مسیر اجرای فرمان رهبر عالیقدر انقلاب و تحقق وعده‌ها در خوزستان گام برداشته شد. اتفاقات خوبی برای ایجاد شبکه تأمین آب پایدار، حل مسئله فاضلاب خوزستان، مهار گازهای مشعل، توسعه نیروگاهی، احیای ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه‌های صنعتی ازجمله فولاد و همچنین نفت و گاز، کشاورزی، بهداشت و درمان، گردشگری، تجارت و... افتاده است. دولت به‌رغم همه مشکلات پیش‌رو، عازم است تا محرومیت چند دهه‌ای خوزستان را در حد توان و اولویت‌بخشی به طرح‌های توسعه‌ای استان جبران کند. در همین مدت با حجم بالای پروژه‌های اجرا شده در خوزستان نرخ بیکاری بهبود یافته است. درحالی‌که در پاییز1399 نرخ بیکاری در خوزستان 14.9درصد بود در پاییز1402 با 4واحد کاهش به 10.7درصد رسیده است. یقیناً با این همه ظرفیت خوزستان، بیکاری زیبنده این استان نیست و رئیس‌جمهور نیز در نشست‌های عصر جمعه با مدیران صنعتی و دستگاه‌های اداری استان بر یک موضوع مهم تأکید داشتند: اشتغال، اشتغال، اشتغال.
خوزستان وفادار و مقاوم است، خاک خوزستان مقدس است، بوی ایثار و شهادت می‌دهد. خوزستان با 24هزار شهید، دین بزرگی بر ایران دارد. در دوران دفاع‌مقدس آنهایی که در خط مقدم مشکلات قرار گرفتند مردم خوزستان بودند. در کنار فرصت‌های صنعتی، کشاورزی، تجارت و گردشگری، ظرفیت و فرصت بزرگ فرهنگی استان نیز به‌دلیل راهیان نور و همچنین مسیر کربلا، یک نمونه کم‌نظیر از تجمیع همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را فراهم
کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید