• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218772
+
-

زرد بد عادت

رویه تکراری سپاهان در خوردن گل‌های مفت و گرفتن کارت‌های مفت، کار دست این تیم داد

سپاهان قطعا پرمهره‌ترین تیم ایران است و به‌احتمال فراوان خوانندگان این مطلب هم موافقند که در فصل جاری بهترین و تماشایی‌ترین فوتبال ایران را هم بازی می‌کرده است. با این همه، طلایی‌پوشان در تمام طول این فصل 2عادت بد داشتند که ناتوانی در ترک آنها همه اندوخته‌ها و تلاش‌هایشان را به خطر انداخته است؛ یکی دریافت کارت‌های قرمز پرشمار و دیگری خوردن گل‌های مفت و پرتعداد.
قطعا آنچه کمر سپاهان را در بازی با الهلال شکست، کارت قرمز مستقیمی بود که محمد دانشگر به‌خاطر یک خطای بی‌دلیل در میانه میدان دریافت کرد. بعد از این گل بود که الهلال هر کاری دلش می‌خواست با تیم ایرانی انجام داد و با به ثمر رساندن 2گل، بازی را 3بر یک برد. دانشگر اما دهمین بازیکن این فصل سپاهان بود که از زمین اخراج می‌شد؛ آماری شگفت‌انگیز که اصلا برازنده تیم تهاجمی و پرستاره سپاهان نیست. در همین لیگ قهرمانان و در بازی با نیروی هوایی عراق هم محمدجواد حسین‌نژاد در نیمه‌اول و هادی محمدی در نیمه‌دوم اخراج شدند تا سپاهان به سختی موفق به کسب برتری یک بر صفر شود. حتی صعود طلایی‌پوشان هم با این 2اخراجی حسابی به خطر افتاد اما آنها آن روز از خطر جستند تا در یک‌هشتم به الهلال برسند و تاوان سنگین تکرار این اشتباه را بپردازند.
عادت بد دوم سپاهان هم گل خوردن است. اصلا آدم باورش نمی‌شود که این تیم در 22بازی لیگی و آسیایی فقط 6بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده باشد؛ 4بار در لیگ و 2بار هم در لیگ قهرمانان، ازجمله در جریان برتری 9بر صفر مقابل آلمالیق که شاید در آن مسابقه سپاهان حتی می‌توانست بدون دروازه‌بان به میدان برود! در هر صورت بدیهی است تیمی که اینقدر راحت و زیاد گل می‌خورد، کار سختی برای کسب موفقیت‌های بزرگ خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید