• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218676
+
-

کلیک‌های بخت باز کن

کلیک‌های بخت باز کن

فاطمه عباسی

در روزگاری زندگی می‌کنیم که دیگر به جای آنکه فنجان قهوه را تا انتها سر بکشید و بعد به خطوط کج و معوج مانده در کف فنجان نگاه کنید، کافی است یک کلیک کنید تا مثلا بخت‌تان باز شود!
تعجب نکنید، مثل خیلی از چیزها، فالگیری و رمالی هم مدرن شده و به فضای مجازی راه پیدا کرده است. از راه‌اندازی کانال‌های بخت گشایی در تلگرام بگیر تا پیج‌های گرفتن فال آنلاین در اینستاگرام؛ همه و همه کار و کاسبی جدید رمال‌ها و فالگیرهایی است که به فضای مجازی کوچ کرده‌اند و ادعا می‌کنند که می‌توانند آینده را پیش چشمتان بیاورند. نمونه‌اش را احتمالا در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده‌اید، اینکه مثلا برای بازگشت معشوق باید دل گوسفند بخرید که قیمتش ۶۵۰هزار تومان است و خود شخص فالگیر برایتان تهیه می‌کند، یا بسته‌های ویژه سال جدید! که اگر قصد ازدواج در سال آینده را دارید باید حدود ۸۰ تا ۴۵۰ هزار تومان هزینه کنید. پیجی هم هست که تبلیغ مهره‌مار می‌کند و باید بابت آن از ۷۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان بپردازید.
به هر حال عقل هم چیز شریفی است و باید از آن استفاده کرد و فهمید که این حرف‌ها چقدر واهی و بی‌اساس است. اما ماجرا فقط دروغ‌های این رمال‌ها و فالگیرها نیست، نکته مهم در این بین، کلاهبرداری راه‌اندازان این سایت‌ها از کاربران است؛ به این صورت که افراد سودجو با نام و نشان فالگیری از کاربران وارد فضای مجازی شده و اقدام به راه‌اندازی سایت فال‌یابی و یا کانال ارائه مشاوره در این خصوص می‌کنند و پس از اینکه کاربران را به سمت خود کشاندند و دامنه فعالیت‌شان را گسترش دادند؛ به بهانه دریافت حق‌الزحمه فالگیری نسبت به کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی افراد اقدام می‎‌کنند و به بهانه‌های مختلف مبالغ هنگفتی را از آنها دریافت می‌کنند، بی‌آن که کاری را برای فرد انجام دهند.
بد نیست بدانید که طبق قانون با افرادی که با عنوان رمالی، فالگیری و دعانویسی اقدام به فریب مردم می‌کنند و یا بابت کف‌بینی پول می‌گیرند و در ادامه خرافه پرستی را تبلیغ می‌کنند، به‌عنوان کلاهبردار برخورد می‌شود و کلا در قانون، فالگیری چه مجازی و چه غیرمجازی جرم است. بنابراین بهتر است از چنین خرافاتی دور بمانید و حرف این کلاهبرداران را باور نکنید، چون نه‌تنها کارتان راه نمی‌افتد، بلکه حسابتان
هم خالی می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید