• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218675
+
-

با کولر آبی قهر نکنیم

دغدغه
با کولر آبی قهر نکنیم

روزی نیست که در یک محله یا کوچه، یک خانه قدیمی خراب نشود تا یک خانه مدرن و نوساز جایش را بگیرد. در این مدرن شدن البته یک چیزهایی حذف و چیزهایی هم به خانه‌ها اضافه می‌شود.
حیاط‌های نقلی و حوض‌های آبی از بین می‌روند و جایشان را به پارکینگ‌های جمع و جور می‌دهند، قرنیزها و طاقچه‌ها از بین می‌روند و پنجره‌ها با شیشه‌های رنگی، می‌شوند پنجره‌های دوجداره برای کم شدن سر و صدا.
چند وقتی هم هست که خیلی‌ها بی خیال کولرهای آبی شده‌ و کولر گازی را جایگزین آن کرده‌اند و عده‌ای هم تا جایی پیش رفته‌اند که زمان ساخت خانه کانال‌کشی کولر آبی را حذف می‌کنند تا متراژ مفید ساختمان را بیشتر کنند.
مشاور مدیرعامل توانیر با انتقاد از این کار گفته که اصلا در بعضی از مناطق نیازی به استفاده از کولر گازی نیست و تأمین دمای آسایش با کولر آبی که به‌مراتب مصرف برق کمتری دارد، قابل انجام است. به‌طور مثال، در مناطق معتدل نظیر تهران و گرم و خشک مانند یزد، کولر‌های آبی جدید که کم‌مصرف و پربازده هستند کاملاً قابل استفاده بوده و استفاده از کولر گازی و سایر سامانه‌های سرمایشی مشابه توصیه نمی‌شود.
در نتیجه اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید خانه‌تان را بازسازی کنید، بی خیال کولر گازی شوید تا بی‌جهت هر ‌ماه مجبور نباشید کلی پول برق بدهید؛ در عوض یک کولرآبی کم مصرف بخرید و حواستان هم باشد که معمار ساختمان کانال کولر را در ساخت لحاظ کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید