• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218449
+
-

زبان فارسی، عامل پیوند سینمای ایران و تاجیکستان

محمد حمیدی مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در دیدار با سینماگران اهل تاجیکستان بر ضرورت تحکیم روابط و تمرکز بر زبان و فرهنگ، به‌عنوان عناصر مشترک بین دو ملت تأکید کرد.
سینماگران اهل تاجیکستان که برای حضور در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر به ایران سفر کرده بودند، سه‌شنبه 24بهمن ماه با محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش دیدار کردند. محمد سعید شاهیان مدیر تاجیک فیلم، عثمان تهیه‌کننده تاجیک فیلم، زائول داخته فیلمبردار پیشکسوت سینمای تاجیکستان (فیلمبردار فیلم رستم و سهراب)، اکمل عبدالله‌زاده دبیر جشنواره فیلم دوشنبه و محی‌الدین مظفر کارگردان سینما در این دیدار حضور داشتند.حمیدی مقدم در این نشست گفت:ما تا 2ماه دیگر دوره آموزش آنلاین مستندسازی را با حضور استادان برجسته سینمای مستند راه‌اندازی می‌کنیم  این مسیر می‌تواند بین دو کشور‌ به راه‌اندازی یک مدرسه فیلمسازی مشترک کمک کند تا تجربیات مستندسازان ایرانی و تاجیک، به یکدیگر منتقل شود.‌
محمدسعید شاهیان، مدیر مؤسسه «تاجیک فیلم» بزرگ‌ترین نهاد سینمایی تاجیکستان که در این جلسه حضور داشت، گفت: تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر، برایم جذاب بود. ما در تاجیکستان، امکانات و فرصت‌های فیلمسازی داریم که در کنار شما، با توجه به ریشه‌های مشترک فرهنگی، می‌تواند ارزش افزوده یافته و به گسترش تولید فیلم و سریال مستند و داستانی بینجامد.

این خبر را به اشتراک بگذارید