• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21772
+
-

کابوس جدایی ستاره‌ها

کابوس جدایی ستاره‌ها

عدم‌تمدید قرارداد ستاره‌های فصل گذشته استقلال باعث نگرانی هواداران شده است. کمتر از یک ماه دیگر لیگ‌برتر آغاز می‌شود و هنوز تکلیف بازیکنانی چون وریا غفوری، سرور جپاروف، مامه تیام، سید‌مجید و امید ابراهیمی مشخص نشده است. هواداران استقلال در صفحات مجازی مسئولان نقل‌و‌انتقالات را مقصر عدم‌تمدید قراردادها می‌دانند، در صورتی که استقلال به‌دلیل عدم‌تامین مالی از سوی اسپانسر با مشکل روبه‌رو شده است. اکبر عباس‌ملکی عضو هیات مدیره استقلال که رابط باشگاه با اسپانسرهاست، به‌دنبال تهیه منابع مالی برای غفوری، تیام و جپاروف است.
غفوری خواستار طلب دو فصل گذشته خود شده که نزدیک به 800میلیون تومان است. ملکی قرار است به مدافع هافبک استقلال چک اسپانسر را بدهد تا سپس در جلسه‌ای درباره مبلغ قرارداد فصل بعد صحبت کنند و به توافق برسند. جپاروف از فصل گذشته 130هزار دلار طلب دارد که پول او نیز از طریق اسپانسر در یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود. مامه تیام ماجرای متفاوتی دارد، او به وینفرد شفر گفته که به مسئولان باشگاه بگوید مالیاتش را بدهند تا در بدو ورود به ایران پاسپورتش را نگیرند. مبلغ مالیاتی که باشگاه استقلال باید بپردازد، نزدیک به 600میلیون تومان است. باز هم ملکی با اسپانسر باشگاه صحبت کرده و قرار است مبلغ فوق به حساب اداره مالیات واریز شده تا تیام هرچه سریع‌تر به ایران بیاید و قراردادش را امضا کند.
برگه قرارداد فصل آینده این 3بازیکن هم آماده است و تنها باید مبلغ قید شود. باشگاه استقلال به غفوری پیشنهاد مبلغ یک میلیارد و 500 تا یک میلیارد و 700میلیون به‌همراه آپشن‌ها را داده که با توجه به عدم‌پالس مثبت از سوی غفوری، قرار است مبلغ قرارداد از دو میلیارد تومان هم بالاتر برود. رونوشت قرارداد جپاروف 60روز پیش به این بازیکن داده شده و در صورتی که به ایران بیاید، مبلغ قرارداد فصل آینده او بین 300 تا 500 هزار دلار خواهد بود. تیام هم با بهترین پیشنهاد مالی روبه‌رو شده و در صورت پرداخت مالیات، 800هزار دلار قرارداد می‌بندد و آپشن‌های سنگینی هم در برگه قراردادش ذکر می‌شود، از جمله آقای گلی، قهرمانی با استقلال در آسیا و لیگ‌برتر.
    ابراهیمی و حسینی می‌روند؟
امید ابراهیمی پس از بازگشت به همراه تیم‌ملی فوتبال از روسیه به ایران، قرار است همانند همه ملی‌پوشان دو هفته اسراحت کند. پیش از جام‌جهانی، صحبت‌هایی مبنی بر توافق ابراهیمی با الاهلی قطر مطرح شد، تیمی که پیش از این پژمان منتظری و مجتبی جباری را در اختیار داشته است. این پیشنهاد از سوی یک مدیربرنامه ایرانی به ابراهیمی داده شد و هافبک استقلال هم به او اختیار داد تا با تیم قطری مذاکره کند.
ابراهیمی واکنشی به این پیشنهاد نداد تا تمرکزش را روی تیم‌ملی بگذارد. این بازیکن به هنگام ورود به ایران با تماس رضا افتخاری مدیرعامل استقلال روبه‌رو می‌شود و دو طرف چند بار دیگر هم با هم صحبت می‌کنند. ابراهیمی از افتخاری خواستار دریافت مطالبات سال‌های گذشته خود که 800میلیون تومان است، شده و گفته پس از دریافت پول پای میز مذاکره می‌شود، اما خبرهایی رسیده که ابراهیمی با مبلغ 700هزار دلار با تیم الاهلی قطر به توافق رسیده و حتی در این زمینه با منتظری و جباری جهت زندگی در قطر مشورت کرده است.
مسئولان استقلال با خسرو حیدری که باجناق ابراهیمی است، صحبت‌هایی را انجام داده‌اند و از حرف‌های حیدری متوجه شده‌اند که بحث حضور ابراهیمی در دوبی برای استراحت مطرح نیست و شاید به قطر رفته تا با تیم الاهلی مذاکره کند. استقلالی‌ها هم از چند روز پیش دنبال گزینه‌ای برای جانشینی او هستند، اما باز هم منتظرند تا شاید ابراهیمی پاسخ روشنی به آنها بدهد. افتخاری مدیرعامل استقلال به ابراهیمی قول داده که مطالباتش پرداخت می‌شود و نگرانی بابت این موضوع نداشته باشد. همچنین باشگاه به ملی‌پوش خود پیشنهادات نجومی داده و شاید بازیکن ملی پوش استقلال تصمیم بگیرد یک فصل دیگر 
در استقلال بماند.
سیدمجید حسینی دیگر مدافع ملی‌پوش استقلال یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد، اما او هم خواستار جدایی شده و گفته می‌شود پیشنهاد خارجی دارد. قرارداد حسینی به شکلی است که اگر بخواهد در آسیا بازی کند، باید مبلغ 200هزار دلار و برای اروپا 100هزار دلار جهت فسخ قرارداد به استقلال بپردازد. بند دیگری هم وجود دارد که شاید حسینی را برای رفتن از استقلال پشیمان کند. می‌گویند این بازیکن از هلند و بلژیک دارد که در حال مذاکره با آنهاست. البته حسینی از لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا هم پیشنهاد دارد اما بعید است راهی لیگ این کشور شود. باید منتظر ماند و دید که استقلال برای حفظ ستاره‌هایش چه اقداماتی انجام خواهد داد.
    پول فیفا به کمک استقلال می‌آید؟
استقلال از حضور روزبه چشمی، منتظری، مجید حسینی و امید ابراهیمی در جام‌جهانی چیزی حدود یک میلیون دلار درآمد کسب کرده است که اگر این پول به باشگاه برسد، آبی‌ها می‌توانند بخشی از خواسته‌های بازیکنان خود را تامین کنند. استقلال در حالی بازیکنان زیادی در نقل‌و‌انتقالات جذب کرده است که هنوز هیچ‌کدام از آنها مبلغ پیش قرارداد خود را دریافت نکرده‌اند و طبیعی است که از شرایط خود در تیم جدید‌شان راضی نیستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید