• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 14 بهمن 1402
کد مطلب : 217626
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1Vl1
+
-

خوش باشید!

جواد عزتی در نشست رسانه ای تمساح خونی از اولین ساخته بلند سینمایی اش گفت

خوش باشید!

بازیگر مهم سینمای کمدی این سال‌ها که نقشش در موفقیت تجاری فیلم‌ها، غیرقابل انکار است امسال با فیلم «تمساح خونی» به جشنواره آمد و این بار در مقام کارگردان. دیروز پس از نمایش «تمساح خونی» در برج میلاد، جواد عزتی کارگردان به همراه تعدادی از عوامل سازنده فیلم مقابل خبرنگاران نشست و توضیحاتی درباره «تمساح خونی» داد. مفرح‌ترین لحظه نشست جایی بود که عزتی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پیگیر پیام فیلم بود گفت «خوش باشید!»

برای پسند تماشاگر فیلم ساختم
در وهله اول می‌خواستم یک فیلم تماشاگر‌پسند بسازم و در وهله دوم حتما بخش سینما بودن فیلم برایم مهم بود؛ چون می‌خواستم بین پلان‌های این فیلم و یک‌سریال تفاوت قائل باشم. شاید این نخستین بار بود که فیلم را به‌طور کامل در سینما دیدم. فیلم را دوست داشتم و حتما پیشنهاداتی در تدوین، طراحی صحنه و... برای سینما دارد. فکر می‌کنم حتما باید غیراز نگه داشتن تماشاچی  پیشنهادی برای سینما می‌داشتم وگرنه قصور کرده بودم.

به‌دنبال سینمای متفاوت نبودم
من ذاتا آنقدر دلی سینمای ایران را دوست دارم که گفتنی نیست و حیف است که بر سر این سینمای با شکوه بخورد و به سمت سینمای کشکی‌ برویم؛ دوست داشتم سهمی در این آشتی‌کنان بین تماشاگر و سینما داشته باشم. این همیشه در اولویتم بوده است. به‌دنبال کار متفاوت نبودم بلکه دیدگاه خودم از سینمای کمدی و آنچه بلد بودم را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم و قصدم نشان دادن تفاوت کمدی بین این فیلم و سایر کمدی‌ها نبود.

اصطلاح تمساح خونی و عذرخواهی
به‌خاطر فحاشی در فیلم
اصطلاح تمساح خونی برای آدم‌هایی استفاده می‌شود که با جیب خالی کارهای بزرگی می‌کنند. اگر در فیلم فحاشی کردیم عذرخواهی می‌کنم، اما من فحاشی ندیدم. با این حال عذرخواهی می‌کنم. یک سال قبل از ساخت این فیلم قصد داشتم فیلمنامه دیگری را جلوی دوربین ببرم که اصلا ژانر آن فرق می‌کرد، اما انگار که بار خورد و این فیلم را ساختم.

بیشترین تأثیر را از خودم گرفتم
بیشترین تأثیر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان، بزرگان و گذشتگان بوده که به ما چیزی یاد داده‌اند و نمی‌توانم کسی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آنها یاد کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید