• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217444
+
-

عدد خبر/8000 تخت

8000 تخت بیمارستانی در کشور، برای اینکه راه‌اندازی شده و به چرخه خدمات‌رسانی وارد شوند، نیازمند نیروی انسانی هستند که متأسفانه کمبود آن، باعث شده تا این تخت‌ها معطل بمانند. ظاهرا جذب نیروی انسانی در بدنه بهداشت و درمان کشور با تأخیر همراه است.

3 پروژه  
کلان بیمارستانی حضرت مهدی در مرکز، غدیر در شمال تهران و حکیم در جنوب پایتخت با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستند تا به طور کامل بتوانند از ظرفیت‌های خود برای خدمات‌رسانی سود ببرند؛ البته نخستین مرحله استخدام، با آزمون استخدامی مهرماه برگزار شده، اما مراحل بعدی با سرعت پیش نمی‌رود.

46 درصد
افزایش تعرفه‌های پزشکی سال بعد، در حالی محل نقد قرار گرفته که به‌گفته مدرکیان، عضو شورای‌عالی نظام‌پزشکی، تعرفه‌های غیرواقعی منجر به‌خودداری پزشکان از ارائه برخی خدمات پرریسک در شهرستان‌ها شده است. این باعث شده تا مردم برای انجام این عمل‌های جراحی به پایتخت بیایند.

1گرم
نمک و حتی کمتر از آن، در نان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که تا سال‌ها پیش نمک مورد استفاده در نان 3گرم بود؛ یعنی مردم فقط از این طریق 3گرم سدیم و نمک از نان دریافت می‌کردند. به‌گفته کارشناسان تغذیه، ذائقه چربی و نمک‌پسند غذایی ایرانی‌ها باید اصلاح شود.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید