• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217371
+
-

عدد خبر/18/1درصد


مهندسان UNIST در کره‌جنوبی، سلول‌های خورشیدی کوانتوم‌داتی با رکورد کارآمدی ۱۸.۱درصد ابداع کرده‌اند. کوانتوم‌دات‌ها در حقیقت کریستال‌های نیمه‌رسانای گرد و ریزی هستند که در جذب و انتشار نور کارآمدی بالایی دارند. با تغییر اندازه آنها می‌توان رنگ نوری که با کوانتوم‌دات‌ها واکنش می‌دهد را تنظیم کرد و به همین دلیل در فناوری‌های مربوط به نمایشگر‌ها یا حسگرها بسیار مفید هستند.

56میلیارد دلار
یکی از قضات ایالات دلاوِر طی حکمی اعلام کرده است پاداش ۵۶میلیارد دلاری ایلان ماسک که به‌صورت سهام در اختیار او قرار گرفته منصفانه نیست. براساس این حکم هیأت مدیره تسلا نتوانسته «منصفانه‌بودن» این پاداش را اثبات کند. ایلان ماسک می‌تواند درخواست تجدیدنظرخواهی خود را به دیوان‌عالی دلاور ببرد اما حکم نهایی ممکن است ثروتمندترین فرد جهان را مجبور کند تا سهام دریافتی را به شرکت بازگرداند.

8اپراتور
استارلینک، منظومه ماهواره‌ای تحت مالکیت اسپیس‌اکس، در «سال‌های آینده» امکان ارسال پیام متنی را برای مشترکان حداقل 8اپراتور موبایلی در سراسر جهان فراهم می‌کند و بدون نیاز به گیرنده‌های زمینی پوشش صوتی و داده را امکان‌پذیر می‌سازد. استارلینک اوایل ‌ماه ژانویه برای نخستین‌بار از طریق اتصال 4G/LTE و با استفاده از جدیدترین ماهواره‌های v2mini، پیام متنی به گوشی موبایل ارسال و دریافت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید