• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216593
+
-

خروج ۷۵هزار کیلو لجن از شبکه آب‌های سطحی

خدمات شهری
خروج ۷۵هزار کیلو لجن از شبکه آب‌های سطحی

شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به خروج بیش از 75هزارکیلوگرم لجن ظرف مدت 30 روز از پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی منطقه خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه۶ تهران در تشریح اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی در منطقه گفت: اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی به‌منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آب‌های سطحی و روان به‌صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط‌زیست به‌ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات در سطح منطقه انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی ازجمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آب‌گرفتگی و سرازیر شدن آب‌های آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده‌روها مواجه نباشند و بتوانند در آسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.
او افزود: متأسفانه نیروهایی که نسبت به پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی اقدام می‌کنند کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و در عمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرات پیدا می‌کند پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. اگر اینها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟
روحانی ادامه داد: امیدواریم با دیده شدن زحمت این نیروها شهروندان نیز تلاش ‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آب‌های سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را برطرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت‌پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. به‌گفته شهردار منطقه6 «در محدوده نواحی شش‌گانه، حدود ۲۲هزارو۵۰۰متر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی وجود دارد که به‌طور روزانه مورد پایش و بازدید به‌منظور لایروبی و پاکسازی بموقع مسیر قرار دارد و به‌ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آب‌گرفتگی معابر وجود دارد این پایش‌ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می‌گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید