• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216564
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZx0J
+
-

خبرهای کوتاه از دنیای فرهنگ

  غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شمار ثبت‌‍‌نام کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است، روند ثبت‌نام برای حج تمتع آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل شدن سهمیه استان ها خبر داد.
  مهلت ثبت‌نام در دوره جدید «تربیت مربی جلسات خانگی قرآن» که از سوی پویش جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود تا پنجم بهمن‌ماه اعلام شد.
  اداره کل رسیدگی به امور مسجدالنبی(ص) اعلام کرده که
 در هفته‌گذشته حدود ۶میلیون زائر و نمازگزار به حرم نبوی مشرف شدند. ‌ماه گذشته تعداد زائران حرم نبوی رکورد زده و به ۵میلیون نفر در یک هفته رسیده بود.
  آیین اعتکاف دانش‌آموزی به مناسبت ایام البیض، با هدف تأکید بر عبادت جمعی و تقویت رابطه معنوی نوجوانان در مساجد و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.
 کتاب «سفیر انقلاب؛ خاطرات سفرای جمهوری اسلامی ایران در دهه اول انقلاب اسلامی» نوشته ‌الله‌کرم مشتاقی به‌تازگی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب پانزدهمین ‌عنوان از مجموعه «تاریخ شفاهی» است که این ناشر چاپ می‌کند.
 آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج، دیروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکرحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
  قائم‌مقام شورای‌عالی قرآن گفت دربرنامه داریم تا طی ماه مبارک رمضان، هر روز یک آیه از هر جزء قرآن که مرتبط با مبانی اصولی و ارزش‌های قرآنی است، در جامعه نهادینه شود؛ در واقع سعی ما ترویج سبک زندگی قرآنی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید