• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21636
+
-

علیرضا بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری ورزشی

حالا بیرانوندم نه کورتوآ

حالا بیرانوندم نه کورتوآ

حمیدرضا علی‌پور| بعد از شک و تردیدهایی که قبل از جام‌جهانی به‌وجود آمده بود علیرضا بیرانوند درنهایت به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم‌ملی درون دروازه قرار گرفت و توانست در هر 3بازی مقابل حریفان بدرخشد. اوج درخشش بیرانوند در بازی برابر پرتغال بود. جایی که او توانست با مهار ضربه پنالتی رونالدو توانایی خودش را به خوبی به رخ بکشد. بیرانوند بعد از بازگشت از جام‌جهانی صحبت‌های زیادی انجام داد اما این‌بار در مصاحبه‌ای متفاوت با همشهری درخصوص مسائل مختلفی صحبت کرد. از پیراهن پاتریسیو گرفته تا تیکه به رونالدو و البته حضور در ترکیب تیم منتخب مرحله گروهی.
   واقعا کسی تصور نمی‌کرد بتوانی درخشش قابل توجهی در جام‌جهانی داشته باشی.
من در این مدت تلاش زیادی کردم و سختی زیادی هم کشیدم. خودتان شاهد بودید حتی بعد از پایان لیگ صفحه اینستاگرام خودم را هم بستم و تمام تمرکز خودم را روی برنامه‌های تمرینی تیم‌ملی گذاشته بودم. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشم. اما واقعا حیف شد که نتوانستیم از گروه خودمان صعود کنیم. شاید اگر ضربه طارمی با بدشانسی بیرون نمی‌رفت ما حالا در جام‌جهانی حضور داشتیم.
    حالا به‌طور قطع پیشنهادهای زیادی از اروپا دریافت می‌کنی. آیا بیرانوند را باید سال آینده در اروپا ببینیم؟
واقعیت این است که  بعد از عملکرد خوبم در جام‌جهانی پیشنهادهای زیادی به‌دست من رسیده است اما معرفت نبود که هیچ پیشنهادی را بررسی کنم و در گفت‌وگو با باشگاه پرسپولیس همه چیز را به آنها واگذار کردم. البته من با پرسپولیس قرارداد دارم و به این تیم افتخار می‌کنم. امیدوارم هر چه صلاح است پیش بیاید.
    بعد از درخشش در جام‌جهانی به انتخاب نشریه گاردین در ترکیب تیم منتخب مرحله مقدماتی جام‌جهانی قرار گرفتی.
این برای من یک افتخار بسیار بزرگ است و به آن افتخار می‌کنم. البته این افتخار برای تمام مردم ایران است و امیدوارم که توانسته باشم سرباز خوبی برای وطنم باشم. امیدوارم که بتوانم سال‌های آینده هم همین‌طور به درخشش خودم ادامه بدهم و برای ایران افتخارآفرینی کنم.
    در جام‌جهانی دروازه‌بان مورد علاقه تو کورتوآ هم حضور دارد. هنوز هم دوست داری تو را با این دروازه‌بان مقایسه کنند؟
من همیشه گفته‌ام که کورتوآ در کنار دروازه‌بانانی مانند دخه‌آ از بهترین دروازه‌بان‌های دنیاست. افتخار می‌کنم که من هم توانستم در چنین مسابقات بزرگی بازی کنم و خودم را نشان بدهم. حالا بعد از جام‌جهانی دیگر می‌توانم بگویم خود بیرانوند هستم نه کورتوآ.
    خیلی‌ها فکر می‌کردند که در پایان بازی برابر اسپانیا پیراهن دخئا را بگیری؟
واقعیت این است که خودم هم دوست داشتم این اتفاق بیفتد اما بعد از پایان بازی واقعا از این ناراحت بودم که چرا برابر اسپانیا در شرایطی که می‌توانستیم نتیجه بگیریم شکست خوردیم. البته بعد از پایان بازی به‌سراغ دخه‌آ رفتم اما ناگهان نظرم تغییر کرد و خواستم پیراهن پیکه را بگیرم اما موفق نشدم و درنهایت نه پیراهن دخه‌آ را گرفتم نه پیراهن پیکه را.
    پـس هیـچ پیراهنـی از جام‌جهانی یادگاری نیاوردی؟
اتفاقا چرا. در پایان بازی برابر پرتغال من از ناراحتی به رختکن رفتم اما پاتریسیو سمت من آمد و از من خواست تا پیراهن خودم را به او بدهم. من هم پیراهن او را گرفتم که البته این اتفاق هم برای من یک افتخار است که دروازه‌بان پرتغال چنین درخواستی از من کرد.
    به‌نظر می‌رسد هنوز از حذف تیم‌ملی ناراحتی؟
واقعا همین‌طور است. بزرگ‌ترین ناراحتی من این است که نتوانستم بیشتر در جام‌جهانی بمانم و خودم را نشان دهم. از طرفی خیلی ناراحتم که نتوانستم از پرتاب دست‌های خودم به جز یک مورد استفاده کنم و همه پرتاپ‌های دست من را ندیدند.
    هنوز هم دوست داری به لیورپول بروی؟
بزرگ‌ترین آرزوی من این است که یک روز در لیورپول بازی کنم. چون من یک لیورپولی دو آتیشه هستم و باید بگویم که از عادل فردوسی‌پور هم لیورپولی‌تر هستم.
    قبل از بازی برابر پرتغال در راهروی منتهی به زمین چه حرفی به رونالدو زدی که حاج‌صفی از تو خواست ساکت باشی؟
واقعیت این است که قبل از اینکه وارد زمین شویم رونالدو هی با صدای بلند به بازیکنان داد می‌زد که بروید و ببرید و از این حرف‌ها. من که دیدم خیلی داد و بیداد می‌کند به رونالدو گفتم ساکت شو، سرمان را بردی اما حاج‌صفی از من خواست چیزی نگویم که کسی شاید متوجه شود.
   داستان زندگی تو و سختی‌هایی که کشیده‌ای حالا دیگر در تمام دنیا منتشر شده...
بله من هرگز فراموش نمی‌کنم که از کجا به تیم‌ملی رسیده‌ام. زمانی که رونالدو می‌خواست پنالتی بزند به خدا گفتم بگذار خودم را نشان دهم و خوشحالم که توانستم پنالتی رونالدو را بگیرم و باید اعتراف کنم با گرفتن پنالتی رونالدو تمام آن سختی‌ها و در میدان آزادی خوابیدن‌ها را فراموش کردم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :