• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216330
+
-

نکته

بدون حساب تجاری ممنوع!
بانک‌ها موظفند هرگونه ارائه خدمات بانکی برای تأمین ارز مربوط به واردات کالا و خدمات را منوط به‌وجود حساب تجاری به نام متقاضی واردات کنند و انتقال وجوه ریالی مربوط به تقاضای تأمین ارز به‌منظور واردات کالا و خدمات، صرفا از محل حساب تجاری امکانپذیر است. همچنین بانک‌ها مکلف هستند هرگونه اعطای تسهیلات ریالی و ارزی به صاحبان کسب‌وکار را منوط به‌وجود حساب تجاری به نام متقاضی تسهیلات و کارسازی وجه آن در حساب تجاری آنها کنند. البته به تشخیص بانک درصورتی که اعطای تسهیلات ریالی در قالب قرض‌الحسنه، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله و مرابحه به مشتری، در امور غیرتجاری کاربرد داشته باشد، وجود حساب تجاری به نام متقاضی تسهیلات موضوعیت ندارد.

کارت بانکی‌تان را اجاره ندهید
اگر فکر کرده‌اید که می‌توانید قانون را دور بزنید، سخت در اشتباه هستید؛ چرا که همه حساب‌های بانکی شما زیر ذره‌بین قرار دارد و بانک‌ها مکلف‌اند رفتار مالی دارندگان حساب‌های سپرده نزد خود را به‌صورت مستمر رصد و ارزیابی و میزان واریزی‌ها را متناسب با میزان درآمدهای شغلی و غیرشغلی دارندگان حساب کنترل کنند. برای اینکه در تله مالیاتی گیر نکنید، حساب بانکی یا کارت بانکی‌تان را به دیگران اجاره ندهید چرا که حتما روزی سازمان امور مالیاتی سراغ‌تان خواهد آمد.

صندوق‌های خانگی در خطر!
با گذشت بیش از یک سال از اجرای بخشنامه اخذ مالیات از حساب‌های تجاری، دردسرهایی هم برای مردم ایجاد شده؛ از جمله اینکه برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی با مشکل مواجه شده‌اند و برای صاحبان حساب ممکن است مالیات بریده شود یا اینکه برخی که وام خرد گرفته‌اند، مجبور شده‌اند که با آن به شکل صوری خرید کنند و صاحبان کسب‌وکار به‌دلیل نگرانی مالیاتی، از پذیرش کارت‌های تسهیلات یا اعتباری سر باز می‌زنند و یا طلب پول بیشتر ‌می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید