• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215300
+
-

بدعهدی دشمن را به مجلس ربط ندهیم

نشست این هفته هیأت دولت چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه به ریاست  سیدابراهیم رئیسی برگزار شد. رئیس‌جمهور در جلسه هیأت‌ دولت با اشاره به سخنان مهم 2 روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات، ضمن سرنوشت‌ساز دانستن حضور مردم در انتخابات، بر بسیج همه امکانات دولت برای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در این انتخابات تأکید کرد.پس از جلسه هیأت دولت اعضای کابینه به پرسش‌های متنوع خبرنگاران در حیاط دولت پاسخ دادند.

فراهم شدن بسته‌های انتخاباتی در پیام‌رسان‌های ملی
اخیرا محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد با توجه به اینکه وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم برای پیام‌رسان‌های بومی را فراهم کرده است از این پلتفرم‌ها در انتخابات مجلس استفاده خواهد شد.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره استفاده از بستر پیام‌رسان‌های ایرانی برای نامزدهای انتخاباتی به خبرنگار همشهری گفت: وزارت ارتباطات بسته‌ای برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی برای نامزدهایی که در نهایت تأیید صلاحیت می‌شوند در پیام‌رسان‌های تبلیغاتی درنظر گرفته است. این بسته جنبه انتخاباتی دارد و تخفیف‌های خوبی برای نامزدها فراهم خواهد آورد. در حال حاضر پیام‌رسان‌های ایرانی درحال آماده‌کردن این بسته‌ها هستند تا از ظرفیت حضور مردم در پیام‌رسان‌های داخلی برای انتخابات استفاده شود. در این بسته‌ها تلاش می‌شود تا کانال‌های تبلیغاتی نامزدها ویژگی‌هایی مانند داشتن تیک آبی و تبلیغ در پیام‌رسان مورد نظر را فراهم آورند.

خباثت دشمنان را به گردن داخلی‌ها نیندازیم
حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشور در دیدار جمعی از رؤسای سابق آموزش و پرورش و فرهنگیان، عدم‌موفقیت برجام را به‌دلیل قانون راهبردی لغو تحریم‌ها دانست که در مجلس یازدهم تصویب شده بود.
 سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه حیاط دولت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی همشهری درباره اظهارات اخیر روحانی گفت: اینکه عده‌ای ناموفق‌بودن برجام را به قانون راهبردی لغو تحریم‌ها نسبت می‌دهند، بهانه‌ای بیش نیست چرا که از ابتدای تصویب برجام و قبل از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها طرف‌های غربی و مخصوصا آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند. ممکن است که در مقام امضا و تأیید حرکتی از سوی غربی‌ها صورت گرفته باشد اما در عمل چیزی از آنان ندیدیم. در ادامه نیز تحریم‌ها علیه کشورمان شدت گرفت و افزایش یافت.
وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب نیز پیش از امضای برجام فرموده بودند به غربی‌ها بدبین هستیم چرا که در سال82 و در موضوع هسته‌ای توافقاتی میان کشور و غربی‌ها ایجاد شد و ایران محدودیت‌هایی را پذیرفت اما غربی‌ها به وظایف خود عمل نکردند. بنابراین نقض تعهدات، شیوه آمریکا و هم‌پیمانانش است. در قرارداد الجزایر نیز در بحث آزادسازی گروگان‌ها توافقاتی حاصل شد که طرف غربی به آن عمل نکرد. بنابراین اینکه بخواهیم خباثت و رذالت غربی‌ها را به دوش داخلی‌ها بیندازیم جای شگفتی و ناباوری دارد و توجیه نادرستی است که مطرح می‌شود. قانون راهبردی لغو تحریم‌ها پشتوانه خوبی بود تا دولت در بحث مذاکرات از موضع قدرت وارد شود.

تلاش‌ها برای احیای دریاچه ارومیه
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درباره خبر مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه گفت: این خبر صحت ندارد اما در قالب امور تحقیقاتی در اندازه‌ای مانند 60مترمربع ممکن است کار تحقیقاتی انجام شود که این موضوع در دنیا شیوه‌ای معمول است.
وی در ادامه درباره تلاش‌ها برای احیای دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه در قالب ستادی که معاون اول رئیس‌جمهور رئیس آن و استاندار آذربایجان غربی دبیر آن است، دنبال می‌شود. درحال حاضر فاز سخت‌افزاری دریاچه ارومیه به پایان رسیده است و الان موضوع اصلی فاز نرم افزاری است که این فاز می‌تواند دریاچه ارومیه را نجات دهد. به این شکل که کمربند سبزی که اطراف پهنه سفیدی که به‌عنوان دریاچه ارومیه وجود دارد، باید حذف شود. همچنین حذف چاه‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی اطراف دریاچه ارومیه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید