• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 214986
+
-

دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار:

ماموریت عمار جذب عموم مردم است

گزارش
ماموریت عمار جذب عموم مردم است

چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از 21 دی آغاز می شود. دست‌اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار متشکل از  سهیل اسعد  دبیر جشنواره،  محمدصادق شهبازی  قائم‌مقام شورای سیاستگذاری و  حمید صالحی  دبیر اجرایی جشنواره عمار روز دوشنبه، هجدهم دی، در قالب دومین نشست خبری این رویداد رسانه‌ای که در مجموعه «حسینیه هنر» برگزار شد، به تشریح برنامه‌های نهایی در حوزه‌های اجرایی این رویداد پرداختند.

مخاطب عمار صرفا بچه حزب‌اللهی‌ها نیستند
سعیل اسعد، دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم عمار در این نشست رسانه‌ای گفت: من در نشست خبری قبلی به نکاتی درباره جشنواره فیلم عمار اشاره کردم. امروز هم تصمیم دارد به نکات دیگری اشاره کنم که می‌تواند در آینده برای ما مفید باشد. ما در حوزه برگزاری جشنواره عمار بحران توزیع داشتیم، درحالی‌که تولید در شرایط بسیار ممتازی قرار داشت، اما در حوزه «توزیع» با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که می‌تواند برای ما قابل توجه باشد. همین بحران توزیع اساسا فلسفه وجودی برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار بود که خوشبختانه تا حد زیادی حل شد.
وی افزود: در فرآیند هنری و رسانه‌ای، توزیع در میانه راه قرار دارد. اساسا فلسفه توزیع ارائه به مخاطب است و فکر می‌کنم در این ۱۴سال ما در حوزه مصرف با وجود همه تلاش‌ها با مشکلی مواجه شدیم که عمده آنها متمرکز بر توزیع درون‌گفتمانی است. یعنی عمده محصولات ارائه ‌شده در جشنواره متمرکز بر بچه‌های حزب‌اللهی است که فقط آنها بیننده آثار جشنواره هستند. درحالی‌که ماموریت اصلی ما توزیع در میان همه مخاطبان است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم. موضوع فهم مخاطب و مصرف‌کننده باید براساس ذوق و سلیقه‌ مخاطبانی باشد که  فعالان جشنواره مردمی فیلم عمار به آن توجه کنند تا بتوانیم بحران «مصرف» را برطرف کنیم.
دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بیان کرد: یکی از مواردی که می‌توانیم به آن توجه کنیم بحث محتوا و قالب است. اینکه بتوانیم در فاصله زمانی کوتاه حرف‌های عمیق بزنیم. چرا که این موضوع اهمیت خاصی در عصر حاضر دارد که حتما باید روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. عنصر دوم تأثیرگذاری در مصرف، «جذابیت» است. به‌نظر من به  اقتضای امروز باید به جذابیت ظاهری همراه با «تنوع» توجه کنیم. تنوع یک باب اصلی است که احساس می‌کنم امروز در گفتمان انقلاب کمتر دیده شده است. بحث چهارم هم «خلاقیت» است که باید از قالب سنتی به سمت خلاقیت‌هایی برویم که امروزه با وجود امکانات کم هم می‌باید مورد توجه باشد. در این چارچوب موضوع «بازاریابی» از مهم‌ترین اولویت‌های عماریون است که قبل از تولید آثارشان باید با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

ارسال ۳۳۰۰ اثر به جشنواره عمار
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم اظهارداشت: در این دوره، تعداد زیادی اثر به جشنواره در بخش‌های مختلف رسیده که بیش از ۳۳۰۰ اثر است که شامل مستند، داستانی، پویانمایی، تولیدات فضای مجازی، فیلمنامه و ... است. بیش از ۸۰۰ اثر فیلم‌های مردمی در بخش فیلم ما ارسال شده است.حمید صالحی گفت: در بخش مستند بیشترین آثار را داریم و در بخش فیلمنامه بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است.وی افزود: جشنواره عمار از ۲۱ تا ۲۹ دی در سینما فلسطین برگزار می‌شود و کارگاه‌ها و نشست‌هایی هم در این راستا برگزار خواهد شد.

مکث
غافلگیری با اهدای جایزه ضد ‌مردمی

حمید صالحی، دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همچنین گفت: اهدای جایزه مردمی و قومیتی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره مردمی فیلم عمار است که در این چند دوره با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. امسال هم از طرف دوستان اهل یمن ساکن تهران خنجری به دبیرخانه ارسال شده که ما در این دوره از جشنواره خنجر نمادین را به فیلمساز برگزیده حوزه مقاومت تقدیم می‌کنیم. در این دوره از جشنواره که به‌نظر ما شگفتانه است، تصمیم داریم تا جایزه‌ای را رونمایی کنیم که مثل جایزه‌های معمول جشنواره‌ها نیست. این جایزه قرار است به کسانی داده شود که ضد ‌مردمی‌ترین افراد هستند و فکر می‌کنم دربرگیرنده ویژگی‌ها و غافلگیری‌هایی است که در روزهای جشنواره اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید