• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21301
+
-

قهوه رییس بدون شکر؛لطفا!


علیرضا مجمع
مسی را جلوی نیجریه دیدید؟ در تمام بازی یک موقعیت برایش ساخته شد. آن‌ هم روی پای غیر تخصصی‌اش. دقیقا زد به زاویه مخالف. می‌دانست که باید بزند به همان جا. «داری مسی را با مهدی طارمی مقایسه می‌کنی؟» خدا نکنه، زبونت رو گاز بگیر!
 بعد از توی اوت زدن طارمی کسی از مهدی انتقاد کرد؟ واکنش‌های آنی که طبیعی بود. کاری به آن ندارم. اما ندیدم کسی از مهدی به معنای تضعیف روحیه‌اش انتقاد کند. اتفاقا همه آمدند و دلجویی کردند. مردم را می‌گویم. ناراحت بودند. اما درک می‌کردند این اتفاق در هر موقعیتی ممکن است بیفتد. به‌خصوص در مورد مهدی همیشه درک می‌کنند. او از این توپ‌ها کم به بیرون نزده است. پس عادت به درک کردن مهدی خیلی مورد روتینی است. حالا من نمی‌فهمم سردار آزمون این وسط کجای پیاز است که توی اسباب‌بازی‌ای که دستش داده‌اند می‌آید و به مردم بدوبیراه می‌گوید که پشت هم‌تیمی‌اش دربیاید. توهین سردار به مردمی که همیشه پشت مهدی بوده‌اند، چه زمانی که پرسپولیس بود و گل‌هایی که می‌توانست بزند را نمی‌زد، چه زمانی که رفت ترکیه و بعدش آن بلاها را سر پرسپولیس آورد و چه الان که پرسپولیس را از پنجره نقل و انتقالات محروم کرده، چه دقیقا همین حالا که توپ دقیقه 95 را جلوی پرتغال توی اوت زده، همیشه حمایتش کرده‌اند. سردار یادش نیست که وقتی مهدی از ترکیه برگشت مثل فاتحی که برایش در پانتئون جشن می‌گیرند، بازیکنان هم‌تیمی‌اش تونل افتخار زدند برایش. سردار حق دارد نداند در استادیوم آزادی زمان بازی‌های پرسپولیس مردم برای مهدی طارمی چه‌کار می‌کردند. چون اصلا با یک باشگاه ایرانی در آزادی بازی نکرده است تا طعم تماشاگر را بچشد.ما قطعا بیشتر حق داریم درباره مهدی طارمی حرف بزنیم تا سرداری که اصلا در فوتبال ایران رشد نکرده است و می‌آید به خاطر مهدی به ما فحاشی می‌کند. آن هم با دوغلط املایی. موقعی را می‌نویسد «موقعه‌ای» و به‌جای را می‌نویسد«بجایه». دو غلطش می‌شود 18، اما اگر بخواهیم فوتبالی ببینیم در این سه بازی نمره نمی‌گیرد. تجدید می‌شود! 
 من واقعا نمی‌دانم سرمربی باهوش تیم‌ملی‌مان؛ عالیجناب کارلوس کی‌روش چه اصراری دارد بذر نفرت در فوتبال ایران بپاشد؟ چه اصراری است که هنوز پایش را در هواپیما نگذاشته، با یک گفت‌وگو همه کام مردم را از بازی خوب تیم‌مان تلخ کند؟ حرف‌های کی‌روش خطاب به برانکو هیچ موضوعیتی برای طرح در این مقطع زمانی نداشت. برای من سوال ایجاد شد که مگر برانکو در کدام فیفا دی جلوی پای تیم کی‌روش سنگ انداخت؟ مگر پرسپولیس و استقلال در جام باشگاه‌های آسیا بازی نداشتند؟ حق نداشتند از بازیکنان‌شان استفاده کنند؟ مگر خود رییس جلوی عادل از کیفیت پایین وحید امیری و امید ابراهیمی و روزبه چشمی نگفت؟ مگر وحید امیری یکی از سه بازیکن برتر ایران در جام‌جهانی نبود؟ کی‌روش می‌گوید دلیلش این بود که در هفته یک‌روزونیم در اختیار او بوده‌اند. اصلا به فرض که درست می‌گوید. مهم این است که برای تیم‌ملی‌ای که او سرمربی‌اش است بهترین بازی را کرده‌اند. حالا چه برانکو آماده‌شان کرده باشد، چه کی‌روش. دیروز شفر هم مقابل حرف‌های کی‌روش موضع گرفت و گفت:« همه بازیکنان باشگاهی ایران را دیدند. باید بگویم که بهترین بازیکنان ایران بازیکنان پرسپولیس و استقلال بودند.» خب اینکه خیلی واضح است. حالا اگر رییس زمان بیشتری بازیکنانش را می‌خواست در اختیار داشته باشد، حرف دیگری است. آن وقت سوال پیش می‌آید که آزمون و جهانبخش و حاج صفی و انصاری‌فر و میلاد و مرتضی و مهدی طارمی اجازه داشتند بیایند به تیم‌ملی؟ تنها یک نکته ظریف می‌ماند که رییس گفت و کسی به آن اشاره نمی‌کند:«در راه آماده سازی جزییات ریزی وجود داشت که اگر انجام می‌شد الان ایران صعود کرده بود.» اینجاست که باز هم می‌شود به آن چند سانتیمتر اختلاف در توپ آخر مهدی طارمی اشاره کرد که احتمالا اگر گل می‌شد می‌خواستم ببینم عالیجناب به چه چیز دیگری می‌خواهد چنگ بیندازد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید