• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 آذر 1402
کد مطلب : 212855
+
-

کفه روزهای آلوده آذر1400 سنگین‌تر از امسال

سیدمحمد فخار؛ روزنامه‌نگار

پاییز که می‌رسد علاوه بر زیبایی‌هایی که جلوی چشم‌مان می‌آید، یاد روزهای آلوده سال می‌افتیم، اما جالب است بدانید که حال و هوای امسال بهتر از‌سال‌های قبل بوده است.
به گزارش همشهری، اگرچه نخستین روز آذر امسال در تهران هوا به شاخص پاک رسید، اما 19روز از 28روز اخیر هوا آلوده بوده تا کفه روزهای آلوده‌ ماه جاری، دوبرابر روزهای استاندارد باشد. طبق اطلاعات رسیده از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آذر سال‌1400 آلوده‌ترین روزها را طی 5سال اخیر داشته که 87درصد روزهایش در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم بوده است. همچنین پاییز سال 1401 نیز با آلودگی 80درصد روزهایش در رده دوم قرار دارد.
درهمین خصوص اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی 3روز آینده با استقرار جوی پایدار و عدم‌وزش باد قابل ملاحظه، آسمان صاف تا قسمتی ابری و در مناطق شهری همراه با غبار محلی انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. به این ترتیب آخر هفته جاری در آلودگی سپری خواهد شد. در عین حال از جمعه‌شب تا اواخر وقت شنبه (اول و دوم دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف و باران و مه مورد انتظار است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید