مهدی علیزاده*
با حمایت و نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی و شهردار تهران در این دوره مدیریت شهری خوشبختانه شرکت واحد مجدداً مسیر توسعه و بهروزرسانی را پیش گرفته است. سیاست مدیریت شهری در توسعه حملونقل عمومی پایتخت بهویژه اتوبوسرانی حمایت از تولید داخل است و قراردادهای خرید اتوبوس از شرکتهای اتوبوسسازی داخلی نیز بر این مهم صحه میگذارد.البته همه واقفیم که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، برای تأمین ناوگان مورد نیاز کشور محدود است اما تمام تلاشمان استفاده از توان و ظرفیت داخلی است. البته ناگفته نماند که برای افزایش ناوگان و رسیدن به وضعیت ایدهآل برای خدماترسانی به شهروندان استفاده از ظرفیتهای دیگر مانند واردات اتوبوسهای خارجی نیز در دستور کار قرار دارد. با سفر آقای زاکانی شهردار تهران به کشور چین، تفاهمنامه خرید ۲هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده که هزار دستگاه آن برقی و مابقی گازسوز است و انشاءالله در سال آینده مجموع اتوبوسها به ۵۰۰۰ دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن این تعداد ناوگان پس از سالها وقفه، اتفاق خوب و بیسابقهای برای توسعه اتوبوسرانی را شاهد خواهیم بود. بخش دیگر از توجهات به کیفیت ناوگان بوده که در این راستا ابلاغ منشور حقوق مسافران در اتوبوسرانی نیز صورت گرفته است. این اقدام برای نخستین بار در شرکت واحد و در ۱۶ بند تبیین و در همه اتوبوسها نصب شده است و وظایف مجموعه اتوبوسرانی را در قبال شهروندان گرامی مشخص میکند. این گام بیش از همه برای افزایش کیفیت خدمترسانی به شهروندان درنظر گرفته شده است.
تمرکز بر افزایش خدمت به شهروندان
*مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران