• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211961
+
-

تاخت و تاز زردها

در روزی که پرسپولیس با برد ناپلئونی مقابل هوادار از بحران خارج شد و استقلال برابر فولاد 2 امتیاز از دست داد، سپاهان در فرمی عالی 4 گل به مس رفسنجان زد

تاخت و تاز زردها

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری 4بازی به پایان رسید و از 3تیم مدعی قهرمانی فقط استقلال نتوانست بر حریفش پیروز شود. بازی‌های هفته دوازدهم از پنجشنبه گذشته با پیروزی تراکتور، شمس‌آذر و آلومینیوم مقابل حریفان آغاز شده بود و روز گذشته با 4مسابقه به پایان رسید. 3بازی به‌خاطر درگیری تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به روز شنبه موکول شده بود و بازی استقلال و فولاد هم دیروز برگزار شد تا استقلال و پرسپولیس برای دربی روز پنجشنبه از شرایط مساوی برخوردار باشند.

   بازگشت به ایران، بازگشت به پیروزی
تیم مهدی رحمتی در بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا بالاخره با پیروزی آشتی کرد و کمی به وضعیت امتیازاتش سروسامان داد. نساجی در فصل جاری فقط یک برد داشت و از روز هفتم شهریورماه دیگر رنگ پیروزی را ندیده بود. بازی روز گذشته این تیم هم با برتری و موقعیت‌سازی استقلال خوزستان آغاز شد اما نساجی بعد از آنکه خطرات اولیه را از سر گذراند روی ارسال یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر امیرمحمد هوشمند به گل رسید و بازی را با همین یک گل به سود خودش به پایان رساند. این پیروزی، تیم قائمشهری را از پله پانزدهم تکان نداد اما آنها را به تیم‌های بالاتر از خودش نزدیک کرد.

   دوباره رامین، دوباره سپاهان
زردپوشان اصفهان باز هم با یک برد پرگل و قاطع، قدرت خود را به رخ لیگ و مدعیانش کشیدند. سپاهان به‌خاطر تنبیه انضباطی و امتیازات کسرشده صدر جدول را به استقلال بخشیده اما بهترین نتایج را در مقابل حریفانش گرفته است. برد دیروز مقابل مس پنجمین برد سپاهان با 3گل یا بیشتر بوده که آمار بسیار خوبی برای این تیم است. سپاهان 8برد داشته که بیشتر از نصف آنها بردهای پرگلی بوده‌اند. درحالی‌که استقلال فقط 2بار توانسته به حریفانش 3گل بزند و پرسپولیس هم فقط یک‌بار موفق به این کار شده است. برد 4گله که اصلا در کارنامه استقلال و پرسپولیس دیده نمی‌شود اما سپاهان دیروز 4گل توسط رامین رضاییان، رضا شکاری و شهریار مغانلو (2گل) زد و حریف نگون‌بخت رفسنجانی را 4گله کرد. در این بازی مغانلو و رضا اسدی هیچ‌کدام در ترکیب اصلی سپاهان نبودند و در عوض کاوه رضایی برای نخستین بار در ترکیب 11نفره قرار گرفته بود که یک پاس گل هم داد و روز خوبی را سپری کرد. رامین رضاییان در ادامه درخشش هفته‌های اخیرش یک کاشته دیگر را هم گل کرد و شکاری که بعد از مدت‌ها از مصدومیت برگشته بود روی پاس کاوه رضایی گل دوم را زد. گل‌های سوم و چهارم هم بعد از ورود مغانلو به زمین توسط او زده شد. البته همزمان با مغانلو، رضا اسدی هم به زمین آمد اما او نتوانست به 7گل قبلی‌اش در لیگ برتر چیزی اضافه کند.

   کمک هوادار برای رفع بحران
آخرین بار که هواداران پرسپولیس پیروزی این تیم را دیدند دوم آبان‌ماه بود که سرخپوشان توانستند در لیگ قهرمانان آسیا استقلال تاجیکستان را 2 بر صفر ببرند. آخرین برد سرخپوشان در لیگ برتر هم برد 3بر یک آنها مقابل پیکان بود که یک هفته قبل‌تر به‌دست آمده بود. بعد از آن تیم یحیی بازی‌هایش را یکی‌یکی از دست داد و قدم به قدم وارد بحران شد. ملوان، صنعت‌نفت، استقلال تاجیکستان، سپاهان، النصر و بالاخره الدحیل تیم‌هایی بودند که پرسپولیس در بردن آنها ناکام ماند و با این شکست آخر حتی از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد. دیروز در ورزشگاه آزادی مشخص بود که قرمزها برای به پایان بردن این روند با انگیزه بالایی به زمین آمده‌اند و این از حملات پرتعداد آنها در دقایق ابتدایی کاملا مشخص بود. حملات پرسپولیس در این دقایق به شکلی بود که حتی نبیل باهویی هم خطرناک ظاهر ‌شد و توپ را به تیر دروازه ‌زد! هوادار به سلامتی از این دقایق عبور نکرد و روی نفوذ و ارسال مهدی ترابی در دقیقه21 با اشتباه صائب محبی دروازه خودش را بازشده دید. سرنوشت مسابقه را همین گل به‌خودی مشخص کرد. با وجود اینکه شاگردان یحیی تلاش‌های دیگری هم برای گلزنی داشتند اما هیچ‌یک از حملات آنها ثمر نداشت تا قرمزها بعد از شکستن طلسم - البته با یک برد خفیف - به دربی تهران برسند.

   مساوی به سود رقبا
آخرین بازی هفته دوازدهم را 2تیم فولاد و استقلال در اهواز آغاز کردند. نکونام برای این بازی تیمش را بدون کوین یامگا به زمین فرستاد و به ستاره خارجی تیمش برای دربی هفته آینده استراحت داد؛ اگرچه او در همان نیمه اول مجبور شد یامگا را به جای ایمان سلیمی به زمین بفرستد. حملات استقلال از دقیقه3 آغاز شد؛ جایی که آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما توپ او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد مهرداد محمدی قصد داشت با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه فولاد را باز کند که شوت او نیز با چارچوب دروازه فاصله زیادی داشت. سانترهای جلالی در دقایق بعدی و ارسال‌های مهدی‌پور روی ضربات ایستگاهی هم ثمری برای استقلال نداشت و نیمه‌اول بدون گل به پایان رسید. در این نیمه فولاد تنها یک‌بار روی دروازه میهمانش خطرساز شد که شوت زمینی علی شجاعی روی ضربه کاشته با عکس‌العمل حسین حسینی دفع شد. حملات استقلال در نیمه‌دوم نیز با همان روند ادامه داشت اما این حملات به اندازه‌ای خطرناک نبود که دروازه تیم میزبان را باز کند. بیشترین فرصت‌ها در این نیمه نصیب بلانکو شد اما مهاجم آرژانتینی آبی‌ها در کمند کریستوفر کنت اسیر شد و جنگ 2خارجی این بازی را دروازه‌بان فولادی‌ها برد. در نهایت این بازی با تساوی بدون گل تمام شد تا صدرنشین متوقف شود و نخستین تساوی فولاد از ابتدای لیگ هم رقم بخورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :