• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 15 آذر 1402
کد مطلب : 211527
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1R5q
+
-

آجیل ارزان شد

نماینده اتاق اصناف در حوزه آجیل و خشکبار کشور در مورد وضع بازار آجیل در روزهای نزدیک به شب یلدا گفت: خوشبختانه امسال میزان برداشت محصولات سر درختی نسبت به پارسال بیشتر بوده است. بر این اساس و به‌دلیل نزدیکی به فصل برداشت محصولات، در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و همه‌‌چیز تامین است.
علیرضا ارزانی‌ممقانی در گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: با توجه به افزایش تولید و از طرف دیگر، به‌ دلیل تثبیت نرخ ارز، امسال ما در بازار آجیل شاهد افزایش قیمت‌ها نبوده‌ایم و حتی در برخی اقلام مانند پسته و تخمه جابانی نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داشته‌ایم. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در مورد کاهش قیمت پسته و تخمه جابانی گفت: در تخمه جابانی ما نزدیک 60درصد نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داریم و کاهش قیمت در پسته هم حدود 20درصد است.
او در مورد قیمت پسته در بازار تأکید کرد: با توجه به اینکه قیمت جهانی پسته برای نخستین بار از 10تا 12دلار به 7.5دلار رسیده است، قیمت‌ها در داخل هم کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود قیمت پسته دیگر رو به بالا نرود.
نماینده اتاق اصناف ایران در حوزه آجیل و خشکبار کشور با تأکید بر اینکه به‌رغم کاهش قیمت‌ها، کیفیت محصولات هم نسبت به پارسال افزایش یافته است، ادامه داد: در سایر اقلام هم شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم.

قیمت آجیل شب یلدا
ارزانی‌ممقانی در مورد قیمت آجیل شب یلدا هم گفت: معمولا به‌دلیل اینکه نوع و کیفیت محصولات متفاوت است نمی‌توان نرخ مشخص و ثابتی را برای قیمت آجیل اعلام کرد، اما به‌طور معمول ما در چند روز مانده به شب یلدا قیمت چند نوع آجیل را اعلام می‌کنیم تا سیستم‌های نظارتی بتوانند بر بازار نظارت کنند و شاهد گرانفروشی‌ نباشیم.
او در مورد محدوده قیمتی آجیل شب یلدا در بازار اعلام کرد: امروز قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا که آجیل شیرین است و شامل انجیر، توت خشک، قیسی، بادام و پسته خام بوده در بازار از 250هزار تا 800هزار تومان است که 800هزار تومان قیمت آجیل فوق ممتاز است. نماینده اتاق اصناف ایران در حوزه آجیل و خشکبار کشور در مورد وضعیت تقاضا برای خرید آجیل هم گفت: 3-2 سال است به‌دلیل اینکه قدرت اقتصادی مردم پایین آمده ما کاهش تقاضا را داشته‌ایم، اما امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید