• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210140
+
-

بورل: مسلمانان پس از جنگ غزه با اروپا ضدیت پیدا کرده‌اند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد، مواضعی که این اتحادیه در حمایت از رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و استانداردهای دوگانه‌اش در قبال نوار غزه باعث برانگیخته شدن تنفر فزاینده جهان اسلام از اروپایی‌ها شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد، این نگرانی را دارد که این ضدیت شدید جهان اسلام از اروپایی‌ها منجر به تضعیف پشتیبانی‌های دیپلماتیک از اوکراین در میان کشورهای «جهان جنوب» (کشورهای در حال توسعه) و تضعیف قابلیت اتحادیه اروپا برای تأکید بر مصوبات حقوق بشری در توافق‌های بین‌المللی شود. بورل درخصوص به شهادت رسیدن مردم غزه در حملات رژیم صهیونیستی گفت، اتحادیه اروپا باید در قبال این مسئله «اظهار همدردی بیشتری می‌کرد.»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اظهارنظرها را ضمن سفر 5 روزه به غرب آسیا شامل سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بحرین، قطر و اردن مطرح کرد. بورل در جریان این سفر، در دیدار با رهبران عربی و فعالان جامعه مدنی فلسطین شنید که آنها از اینکه اتحادیه ۲۷ کشوری اروپا همان استانداردهای اعمال شده در قبال جنگ روسیه و اوکراین را در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه اعمال نکرده‌اند، گلایه کردند.
جوزپ بورل خاطرنشان کرد: «همه آنها واقعا از اینکه موضع اتحادیه اروپا یک طرفه بوده، انتقاد کردند.» او بیان داشت، چند وزیر به او پیامک داده‌اند دفعه بعد که در سازمان ملل رای‌گیری با موضوع اوکراین برگزار شود، از کی‌یف حمایت نخواهند کرد. بورل اضافه کرد: «اگر وضعیت دو هفته دیگر به همین منوال ادامه یابد، ضدیت با اروپایی‌ها بیش از پیش افزایش خواهد یافت.» این در حالی است که این بلوک تنها در زمینه محکوم کردن حماس به‌خاطر عملیات هفتم اکتبر طوفان‌الاقصی و قائل شدن حق ادعایی «دفاع از خود در چارچوب قوانین بین‌المللی» برای رژیم صهیونیستی متحد بوده است. برخی کشورهای اتحادیه شامل آلمان، اتریش، جمهوری‌چک و مجارستان بر آنچه «حمایت قدرتمند خود از اسرائیل» خواندند تأکید کردند، درحالی‌که چند کشور دیگر شامل ایرلند، بلژیک و اسپانیا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید