• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209968
+
-

مهربانی، ابرقدرت من است

مهتاب خسروشاهی

برخلاف کشور ما که مراسم گرامیداشت و پرده‌برداری از تندیس افراد شاخص و... معمولا در آستانه مرگ یا پس از مرگ آنها برگزار می‌شود، در آن سر دنیا، زمانی از تندیس یا مرکز فرهنگی‌  شخص پرده‌برداری می‌کنند که او در قید حیات است و زنده و سرحال در مراسم حاضر می‌شود. افتتاح تندیس «‌سیبی هال» جوان 20ساله‌ اهل لیچفیلد بریتانیا که زندگی خود را وقف کمک به دیگران کرده، نمونه‌ای از همین رخدادهای مبارک و به‌موقع است؛ اما در بریتانیا!
سیبی‌ هال، 17سال داشت که تصمیم گرفت زندگی خود را وقف کمک به مردم کند. به همین دلیل 3 سال طول کشید تا افراد جامعه او را به‌عنوان یک قهرمان - مهربان‌ترین فرد بریتانیا - بشناسند. او خستگی‌ناپذیر کمک‌رسانی به مردم را آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی مؤسسه خیریه خود را با هدف کمک به نوجوانان و جوانان آسیب‌پذیر، تاسیس کرد.
این قهرمان ِ مهربان، طی 3سال 400دست لباس
 کت و پالتو و پتو به مؤسسه‌های خیریه‌ حامی افراد بی‌خانمان و 800 اسباب‌بازی به انجمن‌های کودکان بدون سرپرست اهدا کرد. او علاوه بر همه این کمک‌ها هزینه قهوه و کافی‌شاپ بسیاری از نوجوانان کم‌بضاعت را نیز پرداخت کرده است.
سیبی هال اکنون02 سال دارد. هال زمانی که فهمید همکلاسی‌هایش امکان استفاده از کامپیوتر را ندارند، تصمیم‌گرفت به آنها کمک‌کند. برای این منظور او آستین بالا زد و اقدام به شست‌وشوی خودروها و جمع‌آوری پول کرد و برای همسالان خود کامپیوتر خرید.
پس از جست‌وجوی مهربان‌ترین فرد بریتانیا توسط مؤسسه KIND Snacks، سیبی هال، تاج قهرمان مهربان بریتانیا در سال2023 میلادی را دریافت کرد و با مجسمه‌ای در نزدیکی پُل تاور در لندن، نام او ماندگار شد. مجسمه او در کنار افرادی مانند وینستون چرچیل، کاپیتان کوک و جو نیوبی قرار دارد. مجسمه او 6فوت(1.8متر) ارتفاع دارد و با یک عدد سیب و شعار «مهربانی ابرقدرت من است» تزئین شده است. پیش از انتخاب سیبی هال، مؤسسه KIND Snacks، 500نامزد را معرفی کرده بود که درنهایت این جایزه به هال رسید.
داستان سیبی‌ هال، به طور خاص بر اهمیت مهربانی و قدرت تغییردهنده آن بر زندگی دیگران، تأکید دارد. پس از رونمایی و نمایش مجسمه در لندن، مجسمه به خانه‌ای ویژه نگهداری آن در شهر لیچفیلد، استافوردشایر، منتقل خواهد شد. انتخاب سیبی‌ هال، بیانگر ارزش تکریم و توجه به مهربانی است؛ چیزی که اکنون در جوامع کمرنگ شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید