• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209965
+
-

دانه‌های یاقوت در انارستان تهران

دانه‌های یاقوت در انارستان تهران

جشن انار یکی از جشن‌هایی است که در فصل پاییز در شهرهایی از ایران که سنتی‌تر هستند برگزار می‌شود. گوشه‌ای از این جشن هم به پایتخت راه پیدا کرده و جشنواره‌ای شده است به نام «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای اشراق. البته در وصف انار تهران همین بس که در سفرنامه سیاحان اروپایی از باغ‌های انار تهران بسیاریاد شده است. فرهنگسرای اشراق هم که زمانی به‌دلیل درختان انارش به باغ اناری و انارستان معروف بوده، همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و شکفتن جوانه‌های گل انار در این فرهنگسرا، میهمانی این میوه بهشتی را آغاز می‌کند و میزبان خانواده‌های تهرانی از محله‌های دور و نزدیک است.
جشنواره فرهنگی و هنری صد دانه یاقوت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امسال دوازدهمین دوره‌اش به‌منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضایی بانشاط برگزار می‌شود تا مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار بیشتر آشنا شوند و از باغداران و تولیدکنندگان انار حمایت شود.
این جشنواره در بخش‌های متنوعی شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع‌ دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع‌ دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است و تنها مختص تهران نیست.
در واقع 7 استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولات‌شان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع‌ دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، تبریز، ارومیه، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا می‌شود.
در جشنواره صد دانه ‌یاقوت سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع‌ دستی، کودک، برنامه‌های فرهنگی  و هنری و... آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده استاین جشنواره بخش‌های جانبی هم دارد و اجرای موسیقی محلی و اصیل ایرانی، برنامه‌های میدانی، پرده‌خوانی، استعدادیابی نوجوانان، اجرای فصل چهارم از مسابقه گویندگی «صدای تو» و... بخش‌های دیگری از این جشنواره است.
اگر علاقه‌مندید که در دوازدهمین جشنواره انار صد دانه یاقوت شرکت کنید، می‌توانید از امروز تا ۱۸ آذر‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به فرهنگسرای اشراق بروید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید