• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209164
+
-

صبر برای صعود

تیم ملی نوجوانان ایران در نیم‌ساعت پایانی برد ارزشمند برابر انگلیس را از دست داد

دومین بازی تیم ملی نوجوانان ایران در جام‌جهانی، خیلی خوب شروع شد اما پایان تلخی داشت. به‌نظر می‌رسید بارش شدید باران، خستگی بازیکن‌ها و البته کیفیت فوق‌العاده چند ستاره حریف، کار را برای تیم ملی دشوار کرده بود. حالا ایران از 2‌بازی اولش در این تورنمنت، 3امتیاز دارد. هر چند که بعید به‌نظر می‌رسد این شکست هم در نهایت مانع از صعود پسران ایران به مرحله بعدی شود. با این حال تیم ملی اگر برنده این مسابقه می‌شد، در ادامه تورنمنت مسیر به‌مراتب ساده‌تری داشت.
 
   برتری با 61‌پاس!
تیم ملی در نیمه اول از روی یک ضربه سر شروع مجدد، اشتباه خط دفاعی حریف و ضربه تمام‌کننده زمانی به گل اول دست پیدا کرد. در این نیمه همه‌‌چیز به سود ملی‌پوشان ایران پیش رفت. با این حال تیم حسین عبدی تنها 61‌پاس داشت. این یعنی تیم ملی بازیسازی خاصی انجام نداد و بیشتر به‌دنبال استفاده از ضدحمله‌ها بود. ایران با روش 2-4-4بازی می‌کرد و 2هافبک کناری در زمان دفاع کردن به 2‌مدافع کناری اضافه می‌شدند تا فضا را از حریف بگیرند. این روش در نیمه اول به خوبی انجام شد اما در 45‌دقیقه دوم بازی برای ایران چندان خوب پیش نرفت.
 
   اندالا دوئل را برد
دوئل تماشایی این بازی در سمت راست خط دفاعی ایران بین نیما اندرز و ستاره کلیدی حریف یعنی اندالا شکل گرفته بود. نیما تا پیش از دقایق پایانی، کاملا برتر بود و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت اما در نهایت این اندالا بود که با زدن گل دوم، پیروزی تیمش در این بازی را حتمی کرد؛ بازیکنی که سبک بازی و سطح استعدادش بسیار به بوکایو ساکا شباهت داشت؛ یک وینگر که خیلی خوب به داخل می‌زد و مدام در حال ساختن موقعیت بود.
     
   این تیم صعود می‌کند
در بازی دیگر این گروه، برزیل رکورد عجیب 81‌شوت به طرف دروازه نیو کالدونیا را ثبت کرد و با 9‌گل برنده مسابقه شد. ایران فعلا در رده سوم این گروه است اما حتما بازی بعدی‌اش را می‌برد و به دور بعد می‌رود. اگر بتوانیم به کالدونیا بیشتر از 10گل بزنیم، شانس زیادی برای اول یا دوم شدن در این گروه خواهیم داشت. اگر ایران در این گروه سوم شود، احتمالا در نخستین بازی حذفی مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد و کارش دشوارتر می‌شود. با این حال این تیم همین حالا نیز بخش زیادی از راه صعود را طی کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید