• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206523
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MjgzG
+
-

عدد خبر/ 400 نفر

از کودکان زیر 7 سال که عضو انجمن اتیسم ایران هستند و در سامانه پرونده الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند، تحت پوشش خدمات توانبخشی به شکل حضوری و غیرحضوری و به‌صورت تقریبا رایگان (با پرداخت کمتر از ۱۰درصد نرخ رسمی توانبخشی) قرار گرفته‌اند.

25 جلسه
مداخلات توانبخشی منسجم مورد نیاز متوسط هر فرد مبتلا به اتیسم است. این جلسات شامل گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، کاردرمانی و البته آموزش‌های اصلاح رفتا برای به‌دست آوردن مهارت‌های اولیه زندگی عادی هستند.

2 حوزه
خدمات دندانپزشکی و روانشناسی، جزو حوزه‌هایی است که با همت سازمان بیمه سلامت ایران، قرار است در مأموریت‌های آتی تحت پوشش قرار بگیرند. به‌گفته ناصحی، رئیس این سازمان، این رویکرد از آن بابت است که افراد زیادی در جامعه تحت پوشش این سازمانند و هدفگذاری آن است که از این طریق، بتوانند از این خدمات سود ببرند.

111 هزار
متقاضی برای استخدام در وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند. قرار است که طبق گفته مسئولان این وزارتخانه، جذب 25هزار نیرو توسط وزارت بهداشت صورت بگیرد. البته آنها مجوز جذب 75هزار نیروی انسانی را گرفته‌اند که قرار است در 3 مرحله جذب این بخش شوند.

93 درصد
مردم تحت پوشش بیمه خدمات سلامت قرار دارند. بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در حالی به این آمار اشاره می‌کند که تورم حوزه بهداشت و درمان را در مقایسه با تورم کشور، پایین‌تر می‌داند. او توانمندی‌های حوزه سلامت را مایه مباهات و افتخار ایران و در دنیا بی‌نظیر می‌داند.

1000 نشان
حلال، امسال در کشور صادر خواهد شد. به‌گفته مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد، تنها 80 نشان حلال تا سال1400 صادر شده بود که این نشان می‌دهد میزان آن در سال1401، رشد 700درصدی داشته است. خدمات حلال، در حوزه‌هایی چون خدمات بیمارستانی و پزشکی و گردشگری و ... از اقبال خوبی در جهان برخوردار است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید