• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206402
+
-

پیشنهاد ایران به تاجیکستان برای لغو روادید

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان، پیشنهاد لغو روادید بین 2کشور را مطرح کرد که با استقبال تاجیکستان مواجه شد.
به‌گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، عزت‌الله ضرغامی که برای شرکت در اجلاس سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان سفر کرده بود با کمال‌الدین مومن‌زاد، رئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان دیدار و اعلام کرد: به مقامات تاجیکستان پیش‌تر پیشنهاد داده بودم گردشگری ارزان‌قیمت را بین ایران و تاجیکستان برقرار کنیم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این پیشنهاد مورد استقبال مسئولان عالی‌رتبه تاجیکستان قرار گرفته بود و در دیدار با آقای رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران نیز مقامات تاجیکستانی این موضوع را مطرح کرده بودند. اعتقاد دارم راه مردم ایران و تاجیکستان باید راهی روان و ارزان‌قیمت باشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان گفت: سطح گردشگری بین 2کشور باید بیش از آنچه الان است، باشد تا با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی بین ایران و تاجیکستان شاهد سفر مردم 2 کشور باشیم.
ضرغامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید انجام داد لغو روادید است و امیدواریم به‌زودی لغو روادید ایران با تاجیکستان انجام شود و تاجیکستان نیز این لغو روادید را متقابلا انجام دهد.
کمال‌الدین مومن‌زاد، رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: سفر زمینی گردشگران 2کشور پیشنهاد خوبی است و کشور تاجیکستان برای اقدام در این موضوع آماده  است.
رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان ادامه داد: ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف گردشگری دارای ظرفیت هستند و باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد و هرکاری که برای رشد و تقویت گردشگری بین ایران و تاجیکستان باشد، کوتاهی نخواهیم کرد. رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان افزود: برای رشد دادن صنعت گردشگری و رونق آن باید تلاش بیشتری کرد و ما در این‌باره آماده هستیم تا با برنامه خوب بتوانیم این را عملی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید