• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206401
+
-

تمایل عربستان برای تبادل گردشگر با ایران

وزیر گردشگری عربستان سعودی پیشنهاد امضای تفاهمنامه همکاری گردشگری با ایران را ارائه داد و گفت: تمایل داریم تعداد بیشتری از ایرانیان به عربستان سفر کنند و متقابلا از عربستان نیز گردشگرانی به ایران بروند. به گزارش ایرنا، احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی در دیدار با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بسیار خوشحالم که روابط بین ایران و عربستان مجددا گسترش یافته است. براساس ملاقات‌های دوجانبه که انجام شده در حوزه گردشگری با ایران همکاری خواهیم کرد. من حتما سعی می‌کنم در این رویداد گردشگری ایران شرکت کنم.
الخطیب با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عربستان در حوزه گردشگری افزود: قصد داریم تحولات صنعت گردشگری را جدی‌تر پیگیری و کمک کنیم سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) قوی‌ترشود و مرکز سازمان جهانی گردشگری را از مادرید اسپانیا به ریاض منتقل کنیم.
وی ادامه داد: گردشگری بسیار مهم است و معنای صلح آشتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد و بسیار خرسند خواهیم بود که در خاورمیانه شاهد ثبات باشیم. ما برای شکوفایی روابط هرچه بیشتر ایران و عربستان بسیار مشتاقیم و تلاش می‌کنیم.
وزیر گردشگری عربستان پیشنهاد کرد: یک یادداشت تفاهم همکاری دوطرفه امضا شود تا در حوزه گردشگری در آینده شاهد همکاری‌های بیشتر باشیم. این یادداشت تفاهم می‌تواند متمرکز بر آموزش و نیز توسعه روابط گردشگری بین ایران و عربستان باشد؛ به‌عنوان مثال از ایران افرادی برای تشرف به حج به عربستان می‌آیند و تمایل داریم تعداد بیشتری از ایرانیان به عربستان سفر کنند و متقابلا نیز تمایل داریم از عربستان نیز گردشگرانی به ایران سفر کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان نیز در این دیدار گردشگری را پیشران صلح و رابطه صمیمانه پایدار بین کشورها و ایران و عربستان خواند.
او گفت: پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه گردشگری ایران و عربستان مورد تأیید است و ایران هم پیشنهادهایی مانند برگزاری تورهای تلفیقی دارد که می‌تواند از نقاط مختلف دنیا به مقصد ایران و عربستان اجرایی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید