• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20614
+
-

دولت از محصول داخلی که قیمت آن دو‌برابر است، حمایت نمی‌کند

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر محصولات پزشکی با کیفیت باشند نیازی به ایجاد رانت نیست، گفت: نمی‌شود کسی که محصول داخلی با کیفیت پایین تولید می‌کند انتظار داشته باشد دولت از آن حمایت کند. همچنین محال است که دولت از محصول داخلی که کیفیت آن خوب است اما قیمت آن دو برابر است، حمایت کند.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: تولید‌کنندگان داخلی از حمایت دولت و اداره کل تجهیزات پزشکی راضی هستند؛ چرا که آنجایی که کیفیت خوب است حمایت نیز 100درصدی است. باید به اداره کل تجهیزات پزشکی تبریک گفت که تولید‌کنندگان را موظف کرده تا تمام محصولات ایرانی که وارد بازار می‌شوند استاندارد اروپا را کسب کرده باشند. مجموعه این اقدامات مقدمه‌ای برای تحقق هدف 10برابر شدن صادرات تجهیزات پزشکی در سال‌جاری است. مردم باید از این جهت از جامعه پزشکی خیال‌شان راحت باشد. همانطور که در مورد مصرف برنج همه به‌دنبال برنج ایرانی به‌دلیل کیفیت بالای آن هستند، در مورد محصولات پزشکی هم اگر کیفیت بالا باشد نیازی به ایجاد رانت نیست.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی با شیبی منطقی و معقول در حال طی کردن مسیر هستیم، گفت: از جامعه پزشکی که هم از تولید محصولات داخلی حمایت می‌کنند و هم از تولید‌کنندگان به‌رغم سختی‌هایی که با آن روبه‌رو هستند تشکر می‌کنم.

وی مشکل اصلی تولید‌کنندگان داخلی را مشکل نقدینگی دانست و اظهار کرد: بیمه‌ها بدهی انباشته‌ای به بیمارستان‌ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی دارند که باید رفتارشان اصلاح شود. این کار مربوط به دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اگرچه این کار سخت‌تر شده اما باید به شکل اورژانسی حل شود تا تولید‌کنندگان بتوانند مواداولیه‌شان را وارد کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید