• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206050
+
-

بهسازی مرکز درمانی رازی تبریز پس از ۵۰سال

درمان
بهسازی مرکز درمانی رازی تبریز پس از ۵۰سال

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز گفت: طرح‌های بهسازی، نوسازی و توسعه‌ای این مرکز پس از ۴۸سال توسط دولت سیزدهم کلید خورده است.
به گزارش ایرنا، علی اصغرزاده افزود: تا ۲سال پیش و قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم هیچ اقدام اساسی و مفید برای ترمیم، بازسازی، تعمیرات و بهسازی این مرکز صورت نگرفته بود، اما پارسال و امسال اعتبار بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های مورد نظر پیش‌بینی شد که تاکنون بی‌نظیر و شاید کم‌نظیر بوده است.
او با اشاره به اینکه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز پس از بیمارستان رازی تهران دومین مجموعه بزرگ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: این مرکز درمانی علاوه بر مردم آذربایجان شرقی به بیماران استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و در پاره‌ای موارد به سایر استان‌های نزدیک نیز خدمات‌دهی می‌کند.
اصغرزاده ادامه داد: عمر طولانی و ساختمان‌ها و بخش‌های فرسوده بیمارستان رازی رسیدگی اساسی به این مجموعه بزرگ را که مساحتی بالغ بر ۸.۵هکتار را شامل می‌شود، اجتناب‌ناپذیر کرده است. این موضوع نیازمند اختصاص منابع مالی برای اجرای طرح‌های مختلف است و بر این اساس دولت، استانداری و سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، وزارت بهداشت، شورای اسلامی و شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اتاق بازرگانی، منطقه آزاد ارس، نهادها و مؤسسات خیریه در این‌باره همکاری کرده‌اند.
او با بیان اینکه در ۲سال گذشته ۳۷۰میلیارد ریال برای بازسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی بیمارستان رازی تبریز از سوی دولت تخصیص و هزینه شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال بخش مهمی از این طرح‌ها به پایان برسد.
اصغرزاده ایجاد 3بخش تخصصی و فوق‌تخصصی بستری هر یک با ظرفیت ۴۰تخت، ایجاد اورژانس استاندارد با آخرین فناوری روز روانشناسی، لابی مجهز به متراژ ۵۰۰مترمربع، بخش فوق‌تخصصی روانپزشکی، راه‌ا‌ندازی سامانه سرمایشی و نوسازی سالن اجتماعات را از طرح‌های به اتمام رسیده و در دست اجرای بیمارستان رازی تبریز اعلام کرد. او همچنین ایجاد و راه‌اندازی بخش ‌ام‌‌‌آرآی را یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی تبریز برشمرد و با بیان اینکه دولت ۴۵۰میلیارد ریال برای خرید این دستگاه از کشور هلند هزینه کرده است، گفت: این دستگاه که به‌روزترین و مدرن‌ترین در نوع خود است، به‌زودی نصب و برای خدمات‌رسانی به عموم مردم با تعرفه‌های دولتی به‌کار گرفته می‌شود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید