• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205267
+
-

خوش خبر

جراحی رایگان ۳۰دانش‌آموز
در چند روز گذشته عمل جراحی زیبایی برای ۳۰دانش‌آموز نیازمند به‌صورت رایگان انجام شد. تعجب کردید؟ ماجرا درباره کودکان یا نوجوانانی است که با ناهنجاری فک، صورت یا جمجمه به دنیا آمده اند و چهره‌شان از حالت عادی خارج شده اما خانواده آنها توان مالی پرداخت هزینه سنگین عمل جراحی زیبایی و ترمیمی آنها را ندارند. دانشجویان عضو کانون دانشجویی دانشگاه تهران بانی  این امر خیرشدند برای پرداخت هزینه جراحی ۳۰دانش‌آموزی که با این ناهنجاری روزگار می‌گذرانند. این دانش‌آموزان از استان هرمزگان و شهرستان‌های استان تهران با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین شبکه‌های بهداشت شناسایی شده‌اند.

 ارثی‌ به نام مدرسه‌سازی‌
وقتی حرف از میراث به میان می‌آید، ناخودآگاه تصویری از مال و اموال در ذهن‌مان تداعی می‌شود اما ارثیه واقعی اخلاق و منش است که نتیجه‌اش می‌شود قدم گذاشتن در راهی که خیر دنیا و آخرت به ارمغان می‌آورد. این، دقیقا وصف حال «مصطفی معصومی» خیر مدرسه‌ساز زنجانی است که مدرسه محل تحصیل دوران کودکی خود واقع در روستای دورافتاده یاستی قلعه شهرستان ماهنشان را از نو ساخت تا بچه‌ها بار دیگر راهی مدرسه شوند. آقا مصطفی با این کارش راه پدربزرگش را ادامه داده است. پدربزرگ او نیز سال‌ها پیش‌تر، از خیران خوشنام این روستا بوده که برای نخستین بار، سنگ بنای مدرسه‌سازی و تحصیل بچه‌های روستا را بنا کرده است.

گواهینامه یک روزه
خبر خوب اینکه وعده پلیس راهنمایی و رانندگی محقق شد و حالا در 15استان کشور، طرح اعطای گواهینامه یک روزه به اجرا در آمده است. از آنجایی که ما ۱۲میلیون موتورسیکلت سوار داریم که بیش از ۶میلیون از آنها فاقد گواهینامه هستند، اعطای گواهینامه یک روزه به موتورسواران می‌تواند این افراد را ترغیب به گرفتن گواهینامه کرده و از میزان تخلفات کم کند. کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند باید خودشان موتور داشته باشند و همچنین داشتن ۱۸سال تمام، سلامت روحی و جسمی و نیز قبولی در آزمون‌ها هم برای گرفتن گواهینامه لازم است. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ایرانیان مراجعه و ثبت‌نام کنند. این را هم بدانید که این طرح به‌زودی در استان‌های دیگر و در سراسر کشور به اجرا در می‌آید و دائمی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :