• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205056
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGyPz
+
-

شمال تا جنوب تهران با بزرگراه جدید

دیروز در هفتادوپنجمین رویداد امیدوافتخار فاز نخست پروژه شهید بروجردی افتتاح شد

گزارش
شمال تا جنوب تهران با بزرگراه جدید

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

پس از 14سال، بهره‌برداری از ابرپروژه عمرانی در هفتادوپنجمین رویداد امیدوافتخار رقم خورد و بالاخره بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شد؛ پروژه‌ای کلان که در دوره سابق مدیریت شهری رها شده بود و به قول رئیس شورای شهر تهران، مدیران شهری سابق از تکمیل این پروژه ناامید شده بودند، درحالی‌که مدیریت فعلی شهر، با جدیت و اهتمام ویژه تکمیل پروژه‌‎های بزرگراهی به‌خصوص این پروژه را در دستور کار قرار داد و از روز گذشته با بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، گره کور ترافیکی بازار آهن باز و دسترسی به جاده ساوه تسهیل شد.

احداث بخشی از رینگ شمالی- جنوبی در غرب تهران
بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراهی به طول 4.7کیلومتر در امتداد آزادراه تهران-ساوه و حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار است که در منطقه 18تهران قرار دارد. طرح بزرگراه 76متری شهید بروجردی در اواخر دهه 80در 2‌قطعه کلید خورد و متأسفانه تکمیل یک قطعه آن با تأخیر بیش از یک دهه به طول انجامید. مدیریت ششم شهر، اهتمام زیادی برای تکمیل رینگ شمالی-جنوبی ناتمام در غرب تهران داشت؛ برهمین اساس با احداث 3 پروژه «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام»، «ادامه بلوار بهار و تقاطع‌های آن با بزرگراه فتح و بلوار زرند» و «بزرگراه شهید بروجردی» امکان اتصال شمالی‌ترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) را فراهم می‌کند.

جزئیات فاز اول بزرگراه شهید بروجردی
قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی یک مسیر 3.7کیلومتری است که در حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر قرار دارد که احداث آن در سال 1388آغاز شد و تا سال 1393تنها 6درصد پیشرفت فیزیکی داشت. بعد از آن پروژه به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد و تا سال 1400به پیشرفت 69درصدی رسید. در نهایت در این دوره مدیریت شهری آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی مرتفع شدند و اجرای پروژه سرعت گرفت و طی کمتر از 2سال به بهره‌برداری رسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید