• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204945
+
-

تیم بحران‌زده صدرنشین شد!

تراکتور که فصل را با 3باخت متوالی در لیگ و آسیا آغاز کرده بود، حالا با 4برد متوالی صدرنشین لیگ است

تیم بحران‌زده صدرنشین شد!

لیگ برتر فوتبال ایران بعد از مدت‌ها تعطیلی، دوباره آغاز شد و البته بعد از برگزاری این هفته مجددا تعطیل خواهد شد! درحالی‌که هفته پنجم نیمه‌کاره مانده و هفته ششم اصلا برگزار نشده، سازمان لیگ بازی‌های هفته هفتم را برگزار می‌کند که روزهای پنجشنبه و جمعه نیمی از این بازی‌ها انجام شد.
روز پنجشنبه و در نخستین بازی این هفته تیم‌های شمس‌آذر قزوین و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف هم رفتند که تیم میهمان به روند خوبش در بازی‌های اخیر ادامه داد. ذوب‌آهن بعد از اینکه دربی اصفهان را در هفته دوم به سپاهان باخت، دیگر هیچ باختی نداشته و از 4بازی به 2برد و 2مساوی رسیده است. ذوبی‌ها در تهران به پرسپولیس نباختند و در خوزستان، استقلال را شکست دادند. در ادامه این موفقیت‌ها آنها روز پنجشنبه در قزوین با 2گل محمدجواد محمدی در همان نیمه اول از شمس‌آذر پیش افتادند اما در نیمه دوم اوضاع کمی متفاوت شد. با اخراج نادر محمدی، ذوبی‌ها 10نفره شدند و شمس‌آذر که برای فرار از شکست خانگی تلاش می‌کرد، حملاتش شدت گرفت. قزوینی‌ها یک‌بار توسط پوریا سرآبادانی به گل رسیدند و یک‌بار هم در صحنه‌ای مشکوک توپ را به تیر دروازه کوبیدند و به‌نظر می‌رسید دروازه ذوب‌آهن باز شده است اما داور اعتقادی به گل نداشت و بازی با همان نتیجه 2 بر یک به پایان رسید. ذوب‌آهن با این پیروزی 11امتیازی شد و موقتا تا رتبه دوم جدول بالا رفت.
همزمان با این مسابقه در شهر اراک هم 2تیم آلومینیوم و تراکتور به مصاف یکدیگر رفتند. با پیروزی‌های پی‌درپی تراکتور در هفته‌های اخیر می‌شد پیش‌بینی کرد که آنها در اراک هم نتیجه خوبی بگیرند اما کسی فکر نمی‌کرد آنها 4گل به میزبان سختگیر خودشان بزنند. آلومینیوم با 3برد متوالی در هفته‌های دوم تا چهارم خودش یکی از تیم‌های بالای جدول بود اما پنجشنبه در مصاف با تراکتور یک تیم کاملا دست‌وپابسته نشان داد و بعد از خوردن گل اول، اسیر ضدحمله‌های پیاپی تراکتور شد. سیامک نعمتی، مهدی عبدی، عارف رستمی و امیرحسین حسین‌زاده 4گل تراکتور را در اراک زدند تا همه گلزن‌های بالقوه تراکتور با شکستن طلسم گلزنی خودشان امیدوارانه‌تر به هفته‌های آتی نگاه کنند. این چهارمین پیروزی و چهارمین کلین‌شیت متوالی تراکتور بود و این تیم را بالاتر از همه تیم‌ها در صدر جدول رده‌بندی نشاند. نکته مهم درباره تراکتور همین کلین‌شیت‌های متوالی و بازگشت حسین پورحمیدی به روزهای اوج است؛ دروازه‌بانی که در هفته‌های اول اشتباهات فاحشی انجام می‌داد حالا 408دقیقه است در لیگ برتر گل نخورده و پرقدرت به پیش می‌رود.
در سومین بازی روز پنجشنبه هم تیم استقلال خوزستان در زمین خودش متحمل پنجمین باخت متوالی شد. استقلال این بار به پیکان باخت که تا این هفته هنوز برنده نشده بود و در اهواز نخستین برد خودش را به‌دست آورد. استقلال خوزستان در این مسابقه یک پنالتی هم از دست داد و مغلوب شاگردان رسول خطیبی شد. بعد از این باخت سیروس پورموسوی از سرمربیگری استقلال خوزستان استعفا داد اما با استعفای او موافقت نشد و خودش باید برای بیرون‌کشیدن استقلال از این بحران تلاش کند.

   پاقدم ایگناسیو خوب بود
در تنها بازی عصر دیروز لیگ برتر، تیم فولاد با غلبه بر هوادار به اولین پیروزی خودش در فصل جاری دست یافت. فولاد که در 4بازی ابتدایی‌اش با علیرضا منصوریان هیچ امتیازی نگرفته بود، در اولین روزی که ایگناسیوی اسپانیایی را روی نیمکت خودش می‌دید با پنالتی ساسان انصاری بر هوادار غلبه کرد و 3امتیازی شد. اهوازی‌ها با این دشت 3امتیازی دو رتبه در جدول صعود کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید