• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204942
+
-

مهدی فقط چند سانتی‌متر با تبدیل‌شدن به نخستین گلزن ایرانی به بارسا فاصله داشت

لیگ بدشانسی اروپا!

لیگ بدشانسی اروپا!

از چلسی تا یووه، مهدی طارمی در لباس پورتو مقابل تیم‌های بزرگی به میدان رفته اما بازی روبه‌روی بارسا بدون‌شک، بزرگ‌ترین بازی او در ترکیب تیم پرتغالی بود. قبل از طارمی، چند ستاره ایرانی مثل نکونام، شجاعی و علی دایی در موقعیت‌های مختلف مقابل بارسا قرار گرفته بودند اما هیچ‌کدام‌شان نتوانسته بودند توپ را از خط دروازه بلوگرانا عبور بدهند. مهدی تا یک‌قدمی انجام این کار پیش رفت اما در نهایت این مسابقه را بدون زدن گل ترک کرد. این شب برای طارمی، سرشار از بدشانسی‌های بزرگ بود.

   پنالتی‌ پورتو چه شد؟
به‌نظر می‌رسید پورتو در دقایقی از این بازی، تحت‌تأثیر بازی بارسا قرار گرفته بود اما به مرور زمان تیم پرتغالی به‌خوبی به نبرد مسلط شد و حتی موقعیت‌های گل خوبی هم به‌وجود آورد. این بازی 2‌صحنه مشکوک به پنالتی برای پورتو داشت. در یک صحنه مدافع بارسا پیراهن طارمی را کشید اما ظاهرا دیگر حتی در لیگ قهرمانان هم به‌راحتی برای این مهاجم پنالتی نمی‌گیرند. اواخر بازی نیز یک صحنه خطای هند درون محوطه جریمه بارسا اتفاق افتاد و همه‌‌چیز آماده بود تا پسران کنسیسائو، صاحب یک ضربه پنالتی شوند اما این بار در بررسی VAR مشخص شد که قبل از برخورد توپ به‌دست مدافع بارسا، توپ به‌دست مهاجم پورتو برخورد کرده است. اگر پورتو در این بازی صاحب پنالتی می‌شد، مهدی پشت ضربه قرار می‌گرفت اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و تیم پرتغالی نیز نتیجه را با تنها گل فران تورس به تیم ژاوی واگذار کرد.
 
   قیچی دوم، افسوس از آفساید
یکی از زیباترین گل‌های این چند سال لیگ قهرمانان را مهدی طارمی با یک قیچی دیدنی وارد دروازه چلسی کرده است. او با این گل نامزد جایزه پوشکاش هم شد اما در نهایت پشت سر لاملا قرار گرفت و این جایزه را نبرد. حالا طارمی می‌توانست به استقبال پوشکاش بعدی برود؛ چرا‌که او دومین قیچی دیدنی‌اش در لیگ قهرمانان را هم زد و تراشتگن را کیش و مات کرد. با وجود این، مهدی تنها چند سانتی‌متر جلوتر از آخرین مدافع حریف بود و همین اتفاق موجب شد این گل آفساید اعلام شود.
 
   هنوز شانس داری
ستاره ایرانی پورتو هنوز 90‌دقیقه دیگر برای باز‌کردن دروازه بارسا فرصت دارد. او در دیدار برگشت دور گروهی لیگ قهرمانان در استادیوم المپیک بارسلونا به میدان خواهد رفت. شاید طارمی در همان بازی به نخستین بازیکن ایرانی تاریخ تبدیل شود که به آبی اناری‌ها گل می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید