• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204678
+
-

شطرنج به طلا نزدیک شد

ایران از بین 2حریف اصلی‌اش ازبکستان را شکست داد و با هند مساوی کرد

 تیم ملی شطرنج ایران برای اینکه قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو را قطعی کند باید 2تیم را می‌برد که یکی را برد و با یکی هم مساوی کرد. ازبکستان و هند 2رقیب اصلی ایران بودند که در دور چهارم ایران توانست ازبک‌ها را شکست بدهد اما در دور پنجم مقابل هند به تساوی رضایت داد.
در بخش مسابقات استاندارد و در بازی با ازبکستان پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی ترکیب تیم ایران را تشکیل می‌دادند که تیم با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ به پیروزی رسید. در این دیدار مقصودلو عبدالستاروف را شکست داد و ایدنی یاکوبوئف را. بردیا دانشور مقابل وحیدوف به تساوی رسید و طباطبایی در بازی با سینداروف. بعد از این پیروزی مقصودلو با اطمینان از مدال تیم خبر داد: «با جرأت بگویم که مدال بازی‌های آسیایی قطعی شده و همه تمرکز و تلاش ما روی طلاست. ما ازبکی را شکست دادیم که بازیکنان این تیم قهرمان جهان هستند و در آخرین المپیاد جهانی توانستند به قهرمانی برسند و این نشان می‌دهد تیم بسیار قدرتمندی هستند. این بهترین پیروزی تاریخ تیمی شطرنج ایران بود.»
ایران امیدوار بود هند را هم شکست بدهد و طلا را قطعی کند. هند با تیم اصلی‌اش به هانگژو آمده است و دیدار با این تیم سخت‌ترین مسابقه ایران بود. ایران به تساوی هم راضی بود تا جایگاهش در صدر جدول را حفظ کند. ایران با همان ترکیبی که مقابل ازبکستان قرار گرفته بود، با هند بازی کرد. مقصودلو گوکش نفر هشتم رده‌بندی جهان را شکست داد. طباطبایی مقابل پراگناناندها نفر شانزدهم جهان به پیروزی رسید. ایدنی با ویدیت نفر بیست‌‌وهشتم جهان مساوی کرد و دانشور هم در بازی با هاریکریشنا نفر بیست‌وششم جهان به تساوی رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید