• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204580
+
-

به خطر افتادن رمز عبور با عادت‌های غلط

کارشناسان امنیت سایبری بعضی از عادت‌هایی که کاربران برای انتخاب رمز عبور دارند را کشف کرده‌اند. این‌کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران باید این عادت‌های خطرناک را ترک کنند. به‌گفته آنها می‌توان به اسم‌های معروف یا تکرار حروف، مانند «کلئوپاترا» یا «GGGGGGGG» اشاره کرد.
به گزارش روزنامه سان، دارن جیمز، مدیر ارشد محصول در یک شرکت نرم‌افزاری می‌گوید: «بهترین گذرواژه‌ها (رمز عبور، پسورد) طولانی‌ترین گذرواژه‌هاست.»
جیمز معتقد است که با این حال، درک این نکته مهم است که استفاده کاربران از گذرواژه‌های قوی و طولانی، روشی کاملا مطمئن برای جلوگیری از به خطر افتادن داده‌های آنها نیست چراکه وقتی رفتار کاربر دستورالعمل‌های رمز عبور مناسب را خنثی کند، مهاجمان همچنان می‌توانند راه‌حل‌هایی برای حمله پیدا کنند. به‌عنوان مثال، واضح است که معمول‌ترین مقدار برای یک رمز عبور در معرض خطر، 8کاراکتر است.
به‌گفته شرکت Specops Software، حدود 212.5میلیون رمز عبور در معرض خطر، 8کاراکتر داشته‌اند. بنابراین مهم است که بدانیم هر چه تعداد کاراکترهای پسورد بیشتر باشد، احتمال به خطر افتادن آن کمتر است. آمارها نشان می‌دهند که تنها 121.5میلیون رمز عبور که بیش از 12کاراکتر داشتند، در معرض خطر قرار گرفتند، اما فقط 31.1میلیون رمز عبور که دارای بیش از 16کاراکتر بوده‌اند هک یا افشا شده‌اند. این در حالی است که اشتباهات رایج در استفاده از اعداد را برای انتخاب پسورد مرتکب نشویم. درواقع، هکرها بسیار سریع‌تر می‌توانند به گذرواژه‌ای دست پیدا کنند که فقط «عدد» در آن استفاده شده است. همچنین استفاده از پسوردهایی که فقط از «حروف کوچک» تشکیل شده‌اند، ایده بدی است. توجه داشته باشید که امن‌ترین گذرواژه‌ها ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها هستند. این ترکیب که شامل تعداد زیادی کاراکتر باشد، می‌تواند شناسایی رمز عبور شما را به‌شکلی تصاعدی سخت‌تر کند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مجرمان اغلب سعی می‌کنند از گذرواژه‌های لو رفته در حساب‌ها استفاده کنند تا ببینند که آیا به وسیله افراد دیگر استفاده شده است یا خیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید