• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 204002
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5gjK
+
-

اخبار کوتاه

  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تقاضایی که در بازار وجود دارد، عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و کمبود بلیت وجود دارد؛ گفت که به همین دلیل توسعه ناوگان ریلی را در دستور کار قرار داریم اما در عین حال نظارت بر بازار و مقابله با سوداگری هم اهمیت دارد.
  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم می‌گوید: در این لایحه به دولت اجازه داده شده تصمیم بگیرد که سهمیه بنزین به‌خودرو و یا به افراد اختصاص یابد و دوم اینکه میزان سهمیه ۶۰لیتر ۱۰۰لیتر یا ۳۰لیتر باشد نیز جزو اختیارات دولت است. اما آن بنزینی که به‌عنوان یارانه‌ای به کارت ملی فرد یا برای خودرو واریز می‌شود، باید حفظ شود.
  درپی اجرای موفق طرح پاداش صرفه جویی و کاهش 3درصدی سرانه مصرف برق خانگی در سال گذشته، اجرای این طرح در سال‌جاری عمومیت یافت و ۴۰درصد مشترکان خانگی ۲۲۰۰میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.
  رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هدف میان‌مدت تجارت با عراق را ۲۰میلیارد دلار و هدف بلندمدت را ۴۰میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این آمادگی را داریم که در راستای انتقال تکنولوژی و کمک به عراق برای افزایش صادرات به سایر کشورهای عربی، امکانات خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.
  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون جلسه‌ای برای اصلاح مصوبه دستمزد کارگران تشکیل نشده، از احتمال برگزاری نشست شورای‌عالی کار در هفته آینده خبر داد و هرگونه بازنگری در مصوبه حداقل مزد کارگران را منوط به تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق کارمندان در میانه سال دانست.
  مدیر ارشد اجرایی یک شرکت نفتی آمریکایی پیش‌بینی کرد که قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۲۰ تا ۱۵۰دلار خواهد رسید و فشار قیمتی ناگهانی و ناخوشایندی بر جای خواهد گذاشت.
  پروژه‌های شبکه و خطوط انتقال فاضلاب‌رو در بزرگراه‌های جناح و چمران با هدف انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) تکمیل و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
  شرکت توزیع نیروی برق شهر تهران اعلام کرد: مشترکان برای ارسال صحیح قبوض الکترونیکی برق، درصورت تغییر محل کار یا سکونت، اطلاعات مربوط به اشتراک برق مورد استفاده خود را با ارسال پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مناطق برق، اصلاح کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید