• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
جمعه 31 شهریور 1402
کد مطلب : 203640
+
-

توصیه‌های رئیسی به دولتمردان و خبرنگاران آمریکایی

دریچه
توصیه‌های رئیسی به دولتمردان و خبرنگاران آمریکایی

رئیس‌جمهور کشورمان در نخستین روز از سفر 3 روزه خود به نیویورک، با مدیران رسانه‌های آمریکایی دیدار کرد. در این نشست مدیران ارشد رسانه‌هایی همچون «ان‌بی‌سی»، «وال استریت ژورنال»، «واشنگتن پست»، «نیوزویک»، «پولیتیکو»، «رویترز» و «ان‌بی‌سی» حاضر بودند.
 شما در آمریکا چرا نمی‌گذارید سخن حق به مردم برسد و  خبرگزاری‌ها و بسیاری دیگر از شبکه‌های مربوط به جوانان را در سراسر دنیا تحریم می‌کنید؟
چرا نمی‌گذارید مسائل دنیا تبیین شود؟ مردم دنیا بدانند که مسئله از چه قرار است، فکر نکنند که جامعه جهانی همانی است که آمریکایی‌ها یا کشورهای اروپایی معرفی می‌کنند؛ در حالی که جامعه جهانی، «جامعه جهانی» است.
به نظر من از دولتمردان آمریکایی سوال کنید چرا این محدودیت‌ها را برای خبرگزاری‌ها ایجاد می‌کنند؟ این تحریم‌های رسانه‌ای که نگذارند خبرها به مردم برسد ظلم به مردم و ظلم به ملت‌هاست.
خیلی خوب است که شما به عنوان یک فرد رسانه‌ای حتما بر روی مسائل مطرح شده تحقیق و پژوهش کنید. راه شما برای تحقیق باز است.
پیشنهاد من به مدیران رسانه‌های آمریکایی این است که از مقامات خود بخواهید در اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران تجدیدنظر کنند، چرا که ملت ایران اراده کرده بر مشکلات خود فایق آید و تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
قطعا هر گامی در جهت عمل به تعهدات برداشته شود، برای ما اعتمادساز خواهد بود.
در جریان توافق هسته‌ای تنها طرفی که به تعهدات خود عمل کرد، جمهوری اسلامی ایران بود و آمریکا و کشورهای اروپایی نقض عهد کردند و به تعهدات خود عمل نکردند.
اگر آمریکایی‌ها به‌دنبال حل واقعی مسئله فلسطین هستند، پس از 70 سال اشغالگری، کودک‌کشی و ویرانگری رژیم صهیونسیتی به دمکراسی روی بیاورند و حق تعیین سرنوشت را به ملت فلسطین واگذار کنند.
آنچه شما باید بدانید آن است که آمریکا و برخی کشورهای غربی با سوءمحاسبه تصور کردند اگر بخشی از اغتشاشات در ایران را مدیریت کنند، به اهداف خود خواهند رسید، غافل از اینکه ملت ایران با اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت کشور همراهی نکردند و این توطئه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با شکست مواجه شد و یک پیروزی دیگر به نام ملت ایران به ثبت رسید.
چرا سال‌ها تعرض به حقوق رنگین‌پوستان، منع دختران محجبه از تحصیل در فرانسه، وجود صدها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی و 20 سال قتل و کشتار و ویرانگری آمریکا در افغانستان تحت عنوان حقوق بشر از سوی رسانه‌های آمریکایی مورد سوال واقع نمی‌شود؟
اتهام‌زنی‌های مکرر به جمهوری اسلامی ایران درباره فروش سلاح به روسیه در جنگ اوکراین درحالی است که به‌رغم اعلام آمادگی ایران برای پذیرش اسناد متقن در این زمینه تا کنون هیچ سندی از سوی اوکراینی‌ها ارائه نشده است.
آمریکایی‌ها به جای دمیدن بر آتش این جنگ برای فروش سلاح بیشتر، در مسیر پایان یافتن آن تلاش کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید